مهندس ناصر تقی زاده : اولویت چادرملو توسعه اکتشافات و دستیابی به ذخایر جدید است .

تحقق بنیادین جهش تولید در توسعه شرکت هاست. بنابر این انجام اکتشافات گسترده یکی از سیاست‌های اصلی چادرملو در دوره جدید است که در این زمینه مذاکرات گسترده‌ای صورت گرفته و امیدواریم به نتایج خوبی هم دست یابیم.

مهندس ناصر تقی زاده : اولویت چادرملو توسعه اکتشافات و دستیابی به ذخایر جدید است .
1399/03/10 | 16:57:27

ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جمع گروهی از خبرنگاران رسانه های گروهی دیدگاههای خود در خصوص برنامه های این شرکت را اعلام کرد.

تقی‌زاده با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید اظهارکرد: تحقق بنیادین جهش تولید در توسعه شرکت هاست. بنابر این انجام اکتشافات گسترده یکی از سیاست‌های اصلی چادرملو در دوره جدید است که در این زمینه مذاکرات گسترده‌ای صورت گرفته و امیدواریم به نتایج خوبی هم دست یابیم.

او افزود: اولویت بنده در شرایط فعلی، توسعه اکتشافات و دستیابی به ذخایر جدید است که در این زمینه لازم می‌دانم به سهامداران بگویم نگران نباشد چرا که خبرهای خوبی در این زمینه به‌زودی اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل چادرملو گفت: با انجام اکتشافات در آنومالی D19 و رفتن به سمت اکتشافات عمقی، به ذخایر جدیدی دست خواهیم یافت تا کارخانه‌های اطراف با حداکثر ظرفیت خود بتوانند کار کنند.

تقی زاده در ادامه افزود : ما آمادگی داریم که در هر کجای ایران به ما پهنه واگذار شود عملیات اکتشافی آن را انجام دهیم، چراکه اعتقاد داریم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامی که در بخش معادن کشور باید انجام داد مسئله اکتشاف است.

تقی‌زاده با اشاره به موانع زیست محیطی در توسعه اکتشافات معدنی افزود: سالهاست مدیران این شرکت برای بهره برداری از منابع جدید سنگ آهن در کشور تلاش هایی انجام داده‌اند ولی با محیط زیست به بن بست رسیده‌اند. همه ما طرفدار محیط زیست هستیم. در جهان همه کشورها معدن دارند و کار معدنی را به خوبی انجام می دهند و در کنار آن محیط زیست را هم دارند و به مشکلی برخورد نمی‌کنند. بایستی در محیط زیست یک اصولی تعریف شود تا ما بتوانیم طبق آن اصول حرکت کنیم. اگر قرار است در یک پهنه کار نکنیم و به پهنه دیگر دست نزنیم و به ما اجازه اکتشاف ندهند بدین شکل نمی شود کار کرد و بایستی با همدیگر تعامل داشته باشیم.
وی افزود: به عنوان یک کارشناس عقیده‌ام بر این است که برای صنایع فولاد حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، کنسانتره از معادن خارجی وارد کشور شود، و ظرفیت‌های معادن داخلی صرف تامین خوراک واحدهای فولاد مرکزی و غیر ساحلی شود.

مدیرعامل چادرملو تصریح کرد: اگر امروز به فکر حفظ منابع سنگ‌آهن برای واحدهای فولادسازی داخلی نباشیم در آینده بجای صادرات مواد اولیه از معدن سنگان به بندرعباس، شاهد واردات سنگ از بندرعباس به سنگان خواهیم بود.

تقی‌زاده گفت: پروژه فولاد مکران یکی از اولویت‌های اصلی چادرملو برای سرمایه‌گذاری است چرا که این منطقه دارای ظرفیت های لازم است و برای توسعه استان سیستان و بلوچستان نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به بحث تعیین قیمت سنگ‌آهن و زنجیره فولاد گفت: قیمت گذاری دستوری برای محصولات فولادی منطقی نیست و بهتر است این قیمت ها به گونه ای باشد که هم تولید کننده مواد اولیه ( سنگ آهن ) منتفع شود و هم تولید کنندگان محصولات فولادی .

مدیر عامل چادرملو تاکید کرد: قیمت زنجیره تولید فولاد از سنگ تا ورق، بر اساس نسبتی از قیمت‌های جهانی تعیین شود تا اصل عدالت محور در چرخ فولاد کشور رعایت شود .
منبع: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید