شرکت ملی صنایع مس و وزارت صمت تفاهم‌‎نامه همکاری امضا کردند فاز جدید بومی سازی و ساخت تجهیزات حفاری اکتشافی مس کلید خورد

شرکت ‌ملی صنایع مس ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه بومی سازی و ساخت دستگاه های حفاری مغزه گیری اکتشافی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

شرکت ملی صنایع مس و وزارت صمت تفاهم‌‎نامه همکاری امضا کردند فاز جدید بومی سازی و ساخت تجهیزات حفاری اکتشافی مس کلید خورد
1402/11/04 | 10:25:28

این تفاهم نامه با هدف مشارکت و فراهم کردن بستر همکاری متقابل در زمینه بومی سازی و ساخت داخل دستگاه های حفاری مغزه گیری اکتشافی به امضای دکتر امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و دکتر سید محمد موسوی،معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزیر صمت رسید.

بر اساس این گزارش، اجرای پروژه بومی سازی و ساخت داخل 20 دستگاه حفاری مغزه گیری با ظرفیت حفاری تا 1200 متر و تا 2400 متر در دو فاز از جمله مفاد مهم این تفاهم نامه به شمار می رود.
بر مبنای فاز نخست تفاهم نامه، تعداد 10 دستگاه حفاری مغزه گیری با ظرفیت حفاری تا 1200 متر به عنوان آغاز همکاری و مشروط بر اخذ مجوز ساخت از سوی وزارت صمت، توسط شرکت ملی مس در چارچوب ضوابط و دستوالعمل های شرکت خریداری خواهد شد. همچنین در صورت موفقیت فاز نخست از لحاظ کیفیت، قیمت مناسب، زمان تحویل، تامین قطعه و خدمات پس از فروش، فاز دوم همکاری برای ساخت 10 دستگاه حفاری مغزه گیری برای حفاری در عمق های بیش از 1200 متر و تا 2400 متر برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.
در حالی که کاهش ارزبری از طریق توسعه بومی سازی و داخلی سازی قطعات و تجهیزات کلیدی دستگاه های حفاری اکتشافی در این تفاهم نامه لحاظ شده، مدت زمان همکاری دو طرف در گام اول دو سال است و در صورت توافق، زمان یادشده تمدید خواهد شد.
گفتنی است، این تفاهم نامه در راستای تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت ها، ایجاد هم افرایی و تحقق اقتصاد پویا با هدف بهره مندی از ظرفیت و توان ساخت داخل امضا شده است.

 

منبع:مس پرس



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید