نقش کمرنگ شرکت‌های معدنی در سرمایه‌گذاری های کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از کمرنگ بودن نقش شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان در مشارکت و سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی در سطح استان کرمان انتقاد کرد.

نقش کمرنگ شرکت‌های معدنی در سرمایه‌گذاری های کرمان
1402/07/15 | 14:16:36

امروز ۱۴ مهرماه در راستای پایش و رصد اقدامات انجام شده براساس سند آمایش استان و نقشه راه توسعه استان، محمّدمهدی فداکار استاندار کرمان به اتفاق محمدمهدی زاهدی و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به بخش گلباف سفر کردند و ضمن ادای احترام به شهدای این بخش و دیدار با مردم و خانواده شهید والامقام‌نبی زاده، با تشکیل شورای اداری بخش گلباف به بررسی پروژه های در حال انجام و موانع پیش رو پرداختند.

در این نشست دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به کمرنگ بودن نقش شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان در مشارکت و سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی در سطح استان کرمان از استاندار خواست تا براساس مأموریت‌های از پیش تعریف شده معین‌های اقتصادی و در صورت نیاز بازتعریف مأموریت‌ها و بازنگری نقش هر شرکت، نسبت به افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن این شرکت‌ها در مسیر پیشرفت استان و بویژه مناطق کمتر برخوردار به تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به موقعیت ویژه و راهبردی منطقه گلباف به عنوان قطب کشت گیاهان دارویی خواستار توجه بیشتر به کشت زعفران و ترخون در این منطقه و بازفرآوری این محصولات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبارات لازم برای مرمت و احیاء قنوات منطقه با توجه به کم آبی، از مسئولان اجرایی خواست هرچه سریعتر اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی با اشاره به سیل سال گذشته و خسارت به مردم و کشاورزان و دامپروران، خواستار انجام تعهدات ادارات در قبال جبران ضرر و زیان‌های وارده و همچنین بازنگری مسیل‌های موجود با اولویت حفظ جان مردم و تامین زمین مورد نیاز برای مسکن منطقه شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهید پورجعفری، از هماهنگی‌ها و پیگیری‌ها جهت ساخت مدرسه با نام این شهید والامقام در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و افتتاح آن در سال قبل خبر داد و خواستار حل مشکل مدارس روستاهای کشیت و جوشان شد.

وی از پیگیری و هماهنگی با وزارت علوم برای احیاء دانشگاه پیام نور گلباف و پذیرش دانشجو در سال جاری برای این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای راه‌اندازی مرکز آموزش عالی مهارت در این بخش هستیم.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید