تاکید ایمیدرو بر اهمیت تاثیر آب برای معدن و صنایع معدنی

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ضمن تاکید بر اهمیت تاثیر آب برای معدن و صنایع معدنی، خواستار ارائه برنامه‌ای برای ایجاد توازن در تامین آب صنایع معدنی، بازبینی برنامه‌های تامین آب از سواحل جنوبی کشور و تسریع در عملیات اجرایی آن‌ها شد.

تاکید ایمیدرو بر اهمیت تاثیر آب برای معدن و صنایع معدنی
1402/05/21 | 14:35:05

طبق اعلام ایمیدرو، محمدرضا موثقی‌نیا در نشست با مدیران شرکت‌های تامین‌کننده آب از سواحل جنوبی (خطوط یک، دو و سه)، تاکید کرد: بایستی بر اساس نیاز آتی صنایع معدنی، برنامه‌های تامین آب از خلیج فارس و دریای عمان، نحوه تامین مالی، مشارکت سرمایه‌گذاران و برنامه‌های افزایش سرمایه مورد بازنگری قرار گرفته و طرح‌های به روز شده ارائه شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ضمن اشاره به حمایت‌های ایمیدرو از طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی (خط یک) و به استان‌های نوارشرقی و اصفهان، گفت: تولید تجهیزات با نگاه به ساخت داخل، قیمت و هزینه تمام شده، نرخ فروش و... در خطوط انتقال آب، اهمیت حیاتی دارد.

وی همچنین به موضوع تامین آب خط بردسیر-دره آلو استان کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کارخانه تغلیظ مس دره آلو راه‌اندازی شده است، عدم‌النفع کمبود آب برای این کارخانه، رقم قابل توجهی است که این امر ضرورت تسریع در تکمیل این طرح را بیش از پیش ضروری می‌کند. ضمن اینکه با توجه به طرح‌های توسعه صنعت مس، تامین به موقع آب برای این برنامه، اهمیت ویژه‌ای دارد.

اولویت تامین آب زاهدان

موثقی‌نیا بر اهمیت و اولویت تامین آب برای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرده و راه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را با حضور مدیران عامل شرکت‌های انتقال آب مورد بررسی قرار داد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، به موضوع ساخت داخل تجهیزات و استفاده از تجربه خط یک نیز اشاره کرده و گفت: با بازبینی برنامه‌ها، موانع موجود با همکاری دولت و بخش خصوصی مرتفع شود.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید