شرح جزئیات اکتشاف مس در نورآباد

معاون امور معادن سازمان صمت لرستان جزئیات اکتشاف مس در نورآباد را تشریح کرد.

شرح جزئیات اکتشاف مس در نورآباد
1402/05/09 | 15:33:18

شهرام دارابی اظهار کرد: با توجه به سوابق موجود در بایگانی اداره‌ کل صنعت معدن و تجارت لرستان شخصی به نام مجید کرمی اقدام به ثبت درخواست صدور پروانه اکتشاف کانسارهای فلزی در منطقه نورآباد دلفان کرده است.

وی ادامه داد: این شخص پس از انجام مراحل قانونی ماده ۲۴ موفق به دریافت پروانه اکتشاف به شماره ۳۶ ۳۰۹ مورخ ۶/ ۱۱ /۱۳۹۹ شد که با توجه به گزارشات مسئول فنی و نیز آخرین اظهارات دارنده پروانه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ نامبرده اقدام به انجام عملیات اکتشاف مطابق طرح از قبیل ژئوفیزیک و تراشه اکتشافی کرد.

دارابی بیان کرد: در حال حاضر نیز انجام عملیات کرگیری (مغزه‌گیری) به مساحت ۱۳ هکتاری پروانه اکتشاف در حال اجراست.

این مسئول اضافه کرد: تعداد نقاط مغزه‌گیری هفت نقطه بوده که چهار نقطه آن انجام و بر اساس اظهارات نامبرده عملیات تا حداکثر یک ماه دیگر به طول خواهد انجامید.

دارابی بیان کرد: اکتشاف عناصر فلزی به صورت چهار مرحله‌ای که پس از انجام عملیات مغزی‌گیری نمونه‌ها به آزمایشگاه ارسال و در خصوص میزان عیار مواد معدنی مطالعات به عمل خواهد آمد.

معاون سازمان صمت لرستان افزود: اعتبار پروانه مذکور تا مهرماه ۱۴۰۲ تمدید شده و دارنده پروانه اعلام کرده که ظرف مدت دو ماه آتی نسبت به انجام سایر مراحل و ارائه گزارش پایانی عملیات اکتشاف اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بدیهی‌ است بر اساس دستورالعمل‌ها پس از ارائه گزارش پایان محدوده توسط هیات کارشناسی بازدید و گزارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دارابی یادآورشد: هر گونه اظهار نظر در خصوص میزان ذخیره پس از بررسی گزارش پایان عملیات اکتشاف امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون امور معادن سازمان صمت لرستان گفت: عمق نقطه حفاری در حال حاضر حدود ۳۵ متر و نمونه پس از اتمام عملیات به آزمایشگاه ارسال خواهد شد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید