تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به غیرفعال بودن برخی از معادن استان گفت: در راستای فعال شدن و بالا بردن ارزش افزوده و ایجاد فرصت های جدید اشتغال، معادن غیرفعال و راکد استان تعیین تکلیف و احیا می شوند.

تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال آذربایجان غربی
1402/05/08 | 14:16:12

محمدصادق معتمدیان شنبه ۷ مرداد در جلسه شورای معادن استان با تاکید بر فعال کردن معادن غیرفعال و راکد استان، گفت: معادن غیرفعال استان تعیین تکلیف شده و افرادی که توانایی بهره برداری از معادن استان را ندارند، باید سلب صلاحیت شوند.

وی ادامه داد: بخشی از واحدهای راکد و غیرفعال استان در حوزه معادن بوده و با تعیین تکلیف و واگذاری به سرمایه گذاران جدید، این معادن احیا و فعال می شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر نظارت کارآمد و به روز بر روندهای فعالیت معادن استان، اظهار کرد: با توجه به تاثیر مستقیم فعالیت معادن بر محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین تاثیر بر روند زندگی مردم در محدوده فعالیت معادن، ضروری است روند نطارت بر روند فعالیت معادن استان بیشتر شده و از ابزارهای نوین نظارتی استفاده شود.

معتمدیان همچنین بر دریافت کامل حقوق دولتی معادن استان تاکید کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه وضعیت معادن راکد استان باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید در روند احیای معادن استان، ادامه داد: در روند واگذاری و احیای معادن توجه به روند قانونی واگذاری و اهلیت سرمایه گذار مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: خام برداری و خام فروشی از معادن آذربایجان‌غربی قابل قبول نبوده و ایجاد صنایع فرآوری از مواد معدنی استان با جدیت توسط سازمان صنایع و معادن پیگیری و اجرایی شود.

وی ادامه داد: معادن یکی از پیشران های مهم توسعه استان بوده و باید از تمامی ظرفیت های این بخش در راستای شتاب بخشیدن به توسعه استان بیشتر بهره برده شود.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید