حفظ فروش در دایره تحریم؛ «فخوز» وارد فاز صعود شد

در حالی که تحریم‌ها نفس بسیاری از شرکت‌ها را گرفته اما؛ در «فخوز» تغییری در میزان فروش و صادرات دیده نمی‌شود. «فخوز» وارد فاز صعود شد

حفظ فروش در دایره تحریم؛  «فخوز» وارد فاز صعود شد
1399/01/28 | 12:55:02

 به گزارش ماین نیوز، واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس)، اسفند ماه برای شرکت «فولاد خوزستان» با ثبت درآمد 17 هزار و 634 میلیارد ریالی به پایان رسید که 32 درصد بیشتر از فروش بهمن ماه است.

بر اساس این گزارش، در دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98 این فولادساز بالغ بر 158 هزار و 408 میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرد. این در حالی است که طی سال 97 حدود 113 هزار و 132 میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود.

شرکت «فولاد خوزستان» با وجود تحریم ها، بازار‌های خارجی خود را حفظ کرد و اجازه کاهش مقداری فروش را نداد و تقریبا در سطح سال 97 محصولات خود را به فروش رساند. در واقع، میزان فروش صادراتی با فروش داخلی تقریبا برابر است و به همین جهت، با اندک افزایش نرخ فروش محصولات و همچنین رشد نرخ ارز، مبلغ فروش سال 98 رشد 40 درصدی را تجربه کرد.

روند درآمدزایی شرکت از سال 96 وارد فاز صعود شد و در هر سال گام بلندی به سمت سطوح جدید برداشت و متناسب با آن نیز حاشیه سود شرکت افزایش می‌یافت.

 

شایان ذکر است که این شرکت برای فصل اول سال 99 فروش 40 هزار میلیارد ریالی را پیش بینی کرده است.

«فخوز» در سال‌های 96 و 97 به ترتیب با حاشیه سود خالص 23 و 28 درصدی فعالیت می‌کرد و بر اساس صورت‌های مالی دوره 9 ماهه سال 98، حاشیه سود خالص در محدوده 22 درصد قرار دارد.

در صورتی که 23 درصدی را ملاک قرار دهیم، انتظار می‌رود این فولادساز در سال 98 سود خالص 36 هزار میلیارد ریالی به بار نشانده باشد که به ازای هر سهم حدود 1900 ریال می‌شود. «فخوز» در سال 97 برای هر سهم 1226 ریال سود شناسایی کرده بود.

چندی پیش آبسیم پلاس در خصوص معاملات «فخوز» در بازار سرمایه نظرسنجی برگزار کرد که بر اساس آن، 56 درصد از 1995 نفر شرکت کننده در نظرسنجی، اعلام موقعیت فروش در این سهم را کردند.

نکته قابل توجه این است که در معاملات امروز «فخوز» تا نزدیکی‌های صف خرید حرکت کرده و در مجموع، از ابتدای سال جاری تا به امروز فقط 7 درصد در مجموع رشد قیمت داشته است. این در حالی است که در همین مدت شاخص کل 25 درصد افزایش به خود دیده است.

با در نظر گرفتن شکست قدرتمند مقامت شش ساله و پولبک که دیده می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که مقاومت به حمایت تبدیل شده است. با توجه به موج شماری الیوت، به نظر میرسد پایان موج چهارم را نمودار طی کرده و قرار گرفتن اندیکاتور‌ها نشان دهنده صعود سهم است.

منبع: ماین نیوز



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید