ذخیره یک میلیارد تنی طلا در معدن طلای نیمروز سیستان و بلوچستان

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به شمال استان از طرح اکتشاف تکمیلی، تجهیز، آماده سازی و بهره برداری و محل کارخانه در حال احداث تولید کنستانتره در معدن مس و طلای جانجاشهرستان نیمروز بازدید کرد.

ذخیره یک میلیارد تنی طلا در معدن طلای نیمروز سیستان و بلوچستان
1402/01/28 | 10:13:25

وی گفت: محدوده اکتشافی جانجا در ۲۰۰ کیلومتری شمال زاهدان و در محدوده شهرستان نیمروز واقع شده است

 

محمد کرمی در این بازدید گفت: این معدن در تراز یک معدن جهانی است که پیش بینی می شود ذخیره بیش از یک میلیارد تن داشته باشد که می تواند به یکی از بزرگترین معادن در حوزه طلا و مس کشور تبدیل شود.

 

 استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هدف از اجرای این طرح تولید ۱۳۰ هزار تن کنستانتره مس و محصولات جانبی دیگر با حجم عملیات معدن کاری ۷۰ الی ۸۰ میلیون تن در سال است .

 

کرمی افزود: این طرح در کوتاه مدت زمینه اشتغال برای حدود ۵۰۰ نفر و در مدت زمان ۵ ساله تجهیز، علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در منطقه موجب ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز می شود و‌ در بلند مدت نیز منطقه تبدیل به قطب معدنی و صنایع معدنی خواهد شد .

 

وی افزود: پیش بینی شده است در مدت زمان بهره برداری برای هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند.

 

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از محل اجرای طرح تولید کنستانتره مس پارسیان در شهرستان نیمروز که از طرح های شرکت های زیر مجموعه بنیاد برکت است گفت: با افتتاح این طرح سالیانه ۱۰۰ هزار تن کنستانتره مس تولید خواهد شد .

 

وی ادامه داد : تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده و‌ در حال حاضر زمینه اشتغال برای ۸۰ نفر در این طرح فراهم شده است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان از طرح اکتشافی تکمیلی، تجهیز، آماده سازی و بهره برداری از معدن و کارخانه تولید کاتد مس، سیاستراگی در شهرستان نیمروز هم بازدید کرد و گفت: فاز اول این پروژه با ظرفیت ۳ هزار تن کاتد مس و حجم سرمایه گذاری  ۴۷۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید