معدن ناریگان بافق دروازه اشتغال

معاون رییس جمهور، معدن آنومالی ۸ ناریگان بافق را از بزرگترین معادن عمیق سنگ آهن دانست و گفت: بهره برداری از این پروژه روزنه ای برای امیدآفرینی،توسعه اشتغال، رونق اقتصادی و آبادانی منطقه است.

معدن ناریگان بافق دروازه اشتغال
1401/12/22 | 11:08:33

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته در مراسم آغاز عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن آنومالی ۸ ناریگان شهرستان بافق با بیان این مطلب اظهار کرد: رسیدن به قدرت اقتصادی در کنار قدرت علمی و فناوری مستلزم تحقق استقلال به معنی واقعی کلمه است.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در آغاز دولت سیزدهم به شکوفایی اقتصاد معادن تاکید داشتند افزود: شکوفایی اقتصاد معادن از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی از سخنانش از زحمات مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی و هیأت مدیره این شرکت تشکر و قدردانی کرد و گفت: نگاه ما نگاه مساعدت، مشارکت و همراهی پایدار است و نمی‌خواهیم انحصار ایجاد کنیم چرا که چرخ اقتصادی کشور با مشارکت و همراهی به گردش در می‌آید.

 

اسلامی اضافه کرد: برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کشور و ایجاد تحول بنیادین در علوم و فنون به ویژه دستیابی به انرژِی پاک و پایدار باید سعی کنیم چرخه سوخت هسته‌ای را با جمع آوری ذرات پرتوزا تأمین کنیم.

 

وی با بیان اینکه سوخت مورد نیاز برنامه توسعه کشور ۱۰ هزار مگاوات است اظهار کرد: برای تأمین این میزان سوخت نیاز به فعال کردن چرخه سوخت هسته‌ای داریم.

 

اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم‌های کشور گفت: مهمترین هدف تحریم، مسائل اقتصادی نیست بلکه شکستن اراده و تصمیم است. ما به لطف الهی توانسته ایم در ردیف کشورهای برتر در حوزه هسته‌ای قرار بگیریم و این تکنولوژی را بومی سازی کنیم.

 

وی تصریح کرد: معدن آنومالی ۸ ناریگان پنجمین معدنی است که در سال جاری عملیات اکتشاف و بهره برداری آن در سطح کشور آغاز شده این در حالی است که ما در طول تاریخ، حداکثر ۴ معدن فعال داشتیم.

 

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این مسیر به طور قطع به نیازمندی‌های منطقه توجه خواهد شد افزود: متناسب با پیشرفت و بضاعت خود کمک‌های لازم را برای توسعه منطقه انجام می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه معدن ناریگان یکی از ذخایر بزرگ در عمق زمین بوده که تاکنون برداشت نشده است، گفت: این معدن از جمله معادن عمیق کشور به‌شمار می‌آید که می‌تواند صنعت معدنی ما را به فناوری‌های پیشرفته مجهز کند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فعال کردن زنجیره ارزش گفت: به زودی صنایع جدید نیز فعال می‌شوند و اشتغال دانش بنیانی را در این منطقه خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: ایجاد مدرسه فنی و حرفه‌ای با هدف آموزش و تربیت نیروهای کارآمد نیز در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم برای افراد تحصیل کرده فرصت شغلی خوبی ایجاد شود و در این مسیر تأثیرگذار باشیم.

 

اسلامی تصریح کرد: به طور حتم بهره برداری از معدن ناریگان موجب پایداری اشتغال و شکوفایی منطقه می‌شود.

 

منبع:خبرگزاری مهر



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید