ایران به جمع معدن داران لیتیوم پیوست به امیدبهرمندی مردم

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه دو معدن لیتیوم در دشت قهاوند کشف شده است گفت: گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری از این ماده معدنی در حال اخذ است.

ایران به جمع معدن داران لیتیوم پیوست به امیدبهرمندی مردم
1401/12/10 | 12:27:03

محمدهادی احمدی امروز در همدان با بیان اینکه دو معدن لیتیوم در قهاوند کشف شده  است اظهار کرد: تأییدیه وجود لیتیوم در این منطقه دریافت شده و گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری نیز در حال اخذ است. 

 

وی با اشاره به اینکه دو سال آینده این معدن راه‌اندازی خواهد شد افزود: کشف این معدن چهار سال زمان برد و سرمایه‌گذار نیز آماده سرمایه‌گذاری بر روی آن است.

 

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه گستره این دو معدن ۵ تا ۶ کیلومتر مربع و به اندازه مساحت دشت قهاوند است ادامه داد: در حال حاضر در مرحله بررسی بهره‌گیری از تکنولوژی دوکشور توسعه یافته برای استخراج آن هستیم.

 

وی یادآور شد: فرآوری این اکتشاف در باتری لیتیومی در گوشی تلفن همراه، صنایع پیشرفته و الکترونیکی به کار برده می‌شود که هم جنبه صادراتی و هم قابلیت استفاده در داخل کشور را دارد.

 

پیشتر نیز ابراهیم‌علی مولابیگی مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت از کشف نخستین ذخیره لیتیوم در کشور خبر داد و اظهار داشت که کشف این ذخیره در استان همدان نویدبخش کشف ذخایر دیگری در این استان خواهد بود.

 

وی میزان ذخیره قطعی محدوده یادشده را 8 میلیون و 500 هزارتن کانسنگ لیتیوم عنوان کرد و افزود: در جهان امروز این فلز استراتژیک و با ارزش به عنوان یکی از نیازهای تکنولوژی روز محسوب می‌شود.

 

منبع:خبرگزاری فارس



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید