شروع طرح معدن سبز کاشان

رئیس اداره منابع طبیعی کاشان با بیان اینکه اولین طرح «معدن سبز» شمال استان اصفهان در کاشان اجرایی شد، گفت: سالانه ۲۰ هزار نهال با اجرای طرح کاشت می شود .

شروع طرح معدن سبز کاشان
1401/12/08 | 14:00:05

محمدمهدی شریفی، ضمن تاکید بر لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی از سوی معادن، اظهار داشت: کاشان در حوزه معادن پتانسیل بسیار بالایی دارد به نحوی که یک چهارم معادن استان اصفهان در شهرستان کاشان قرار دارد.

 

وی ضمن تاکید بر کاهش مخاطرات زیست محیطی عملیات های معدنی گفت: یکی از راهکارهای جذب گرد و غبار ناشی از فعالیت معادن توسعه فضای سبز شهرستان کاشان است که بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار طرح معدن سبز در منطقه «ورتاوه قمصر» در مسیر جاده قهرود آغاز شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان در بیان جزئیات این طرح ابراز داشت: در این طرح چهار هزار و 500 اصله نهال درختان جنگلی دیم کشت می شود و در سال های آینده در سایر معادن شهرستان کاشان نیز اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم طرح معدن سبز را سالانه برای پنج معدن با بیشترین آلایندگی اجرا شود، گفت: با این هدف گذاری نیازمند کاشت 20 هزار اصله نهال در طرح معدن سبز هستیم.

 

شریفی با بیان اینکه ضمن اشاره به نوع گونه های نهال های کاشته شده تصریح کرد: در طرح معدن سبز از نهال گونه های جنگلی بومی منطقه کاشان، شامل بادام کوهی و پسته کوهی استفاده می شود که با آب و هوای منطقه نیز سازگار است.

 

منبع:دنیای معدن



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید