150معدن راکد خراسان رضوی در مزایده به بخش خصوصی واگذار گردید

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال با برگزاری دو مزایده بهره برداری از ۱۵۰ معدن راکد در استان به فعالان بخش خصوصی واگذار شد.

150معدن راکد خراسان رضوی در مزایده به بخش خصوصی واگذار گردید
1401/12/03 | 09:48:28

امیررضا رجبی افزود: در راستای شفاف سازی واگذاری‌ها در حوزه معدن از طریق واگذاری بهره برداری از ۱۵۰ معدن راکد خراسان رضوی به بخش خصوصی برگزاری مزایده، امسال ۲ مرحله مزایده معدنی برای واگذاری ۴۰۰ معدن خراسان رضوی برگزار شد که ۱۵۰ معدن به فعالان بخش خصوصی دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار شد.

وی گفت: برگزاری مزایده معدنی در خراسان رضوی باعث می‌شود که بین معدنکاران رقابت ایجاد شود و از سوی دیگر از طریق برگزاری مزایده، منابع واریزی خراسان رضوی به خزانه دولت یا بیت المال هشت برابر شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: امسال برنامه ریزی ویژه‌ای در خصوص اکتشافات معدنی در استان و افزایش حجم آن انجام شد که در این راستا میزان اکتشاف در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ۷۷ درصد افزایش و در این مدت حدود ۵۰ میلیون تُن ذخایر معدنی در استان کشف شده است.

رجبی گفت: اکتشاف باعث می‌شود که سرمایه‌های استان برای آینده حفظ و ذخیره سازی و به تدریج وارد مرحله بهره برداری شود و در این راستا کشفیات امسال در خراسان رضوی در حوزه مواد معدنی مانند طلا، مس، گرانیت و منگنز انجام شد و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های معدنی فراهم کرده است.

وی افزود: یکی از توفیقات دیگر خراسان رضوی در حوزه معدن مربوط به کاهش خام فروشی مواد معدنی در استان و واگذاری آن به واحد‌های صنعتی و ایجاد ارزش افزوده در این بخش است.

خراسان رضوی استانی معدن‌خیز است و معادن جزء مزیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می‌رود، سنگ آهن با ۵۹ معدن، آهک و آلومنیوم آهکی با ۴۴ معدن، سنگ تزیینی و نما با ۲۴۳ معدن، کرومیت با ۷۱ معدن، مس با ۵۲ معدن، گچ با ۵۱ معدن، طلا با هشت معدن، منگنز با ۳۶ معدن و سیلیس با ۲۷ معدن جزء مهمترین معادن استان هستند که ذخیره قطعی برخی از آن‌ها به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد.

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید