معدن اورانیوم ناریگان بافق راه اندازی شد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: معدن اورانیوم ناریگان بافق به عنوان بزرگترین معدن اورانیوم مولیبدن کشور به بهره برداری رسید.

معدن اورانیوم ناریگان بافق راه اندازی شد
1401/12/01 | 10:06:55

محمد اسلامی اظهار داشت : از اورانیوم این معدن برای خالص سازی و ساخت سوخت استفاده و به اصفهان ارسال می‌شود و مولیبدن نیز در صورت فرآوری در صنایع آلیاژی و متالوژی استفاده می‌شود.

 

 

 

معدن ناریگان در استان یزد و ۳۵ کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد و به عنوان بزرگترین معدن اورانیوم – مولیبدن کشور می‌توان از آن نام برد.فعالیت‌های اکتشافی انجام شده در این معدن، مربوط به سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۲ است که ماحصل آن، شناسایی ۶ آنومالی اورانیوم بوده است. در این خصوص با توجه به بزرگتر بودن آنومالی ۳، این آنومالی در اولویت اکتشافات تفصیلی قرار گرفت و با حفر ۲۸۱ حلقه گمانه اکتشافی به طول بیش از ۷۰ هزار متر، مدلسازی و تخمین ذخیره شد.

از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ فرآیند مطالعات، طراحی و تجهیز معدن انجام گرفت که از اهم آن می‌توان به انجام مطالعات طراحی معدن، برنامه‌ریزی تولید، مطالعات گازخیزی، ژئومکانیکی، هیدروژئولوژی و مکانیابی کارخانه، طراحی و اجرای جاده‌های دسترسی و مطالعات احداث کانال انحراف آب اشاره داشت.

 

منبع:دنیای اقتصاد



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید