تکیه بر شرکت های دانش بنیان و منابع انسانی راه نجات کشور

مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: افزایش بهره‌وری در گرو استفاده بهینه از نیروی انسانی، سرمایه و انرژی است

تکیه بر شرکت های دانش بنیان و منابع انسانی راه نجات کشور
1401/11/05 | 11:03:04

آقای حسن خلج طهرانی با حضور در اختتامیه نهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران با بیان این‌که امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به کار و تلاش خالصانه نیاز دارد، افزود: مردم ما مردم صبور، شجاع و آزاده‌ای هستند و زمانی که به‌عنوان خدمتگزار به تخصص، تلاش و صداقت ما اعتماد می‌کنند، ما نیز باید به این اعتماد ارج بگذاریم و هم‌ارز آن به دنبال کار و مجاهدت باشیم.

 

خلج طهرانی ادامه داد: امروز به پشتوانه حمایت‌های دولتی فعالان اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که علی‌رغم فشار‌های ناشی از تحریم‌های خارجی، چنانچه ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم شاخص‌های اقتصادی و صنعتی کشور با شیب قابل قبولی افزایش خواهد یافت و چرخ صنعت به حرکت خود ادامه خواهد داد.

 

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۹ شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در این منطقه عظیم اقتصادی فعالیت می‌کنند که نقش بسزایی در ایجاد ارزش‌افزوده، جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.

 

مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: روند توسعه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس متوقف نشده است و در شرایط فعلی ۴۵ شرکت معتبر با ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال ساخت و نصب تجهیزات با هدف بهره‌برداری از طرح‌های مختلف هستند و این روند توسعه ما را به آینده بسیار امیدوار می‌کند.

 

خلج طهرانی ادامه داد: بنا بر محاسبات انجام شده ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم طرح‌های در دست اجراست که اگر اشتغالزایی غیرمستقیم آنان را نیز در نظر بگیریم مطمئناً می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در کاهش بیکاری در جنوب کشور داشته باشد.

 

وی ضمن بیان این‌که ما باید فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن کنیم تا آنان نیز بتوانند در نهضت تولید و اشتغال در کنار ما قرار گیرند، افزود: با تأمین زیرساخت‌ها و پشتیبانی از صنایع فعال منطقه، امروز برند منطقه‌ی ویژه اقتصادی خلیج فارس در حدی ارتقا یافته که صنعت‌کاران با اشتیاق و بدون دغدغه سرمایه‌گذاری خود را انجام می‌دهند و این منطقه صنعتی و معدنی به مکانی امن برای صاحبان سرمایه و توسعه‌ی اقتصادی کشور تبدل شده است.

 

مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ادامه موضوع اساسی اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تقویت پیوند صنعت و دانشگاه سبب ارتقا دوسویه خواهد شد و ما باید به دنبال نزدیکی بیشتر اهالی دانشگاه با محیط‌های صنعتی باشیم و با همین رویکرد نیز دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت را در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تأسیس کردیم که این ابتکار را نیز به سایر دوستان به جد پیشنهاد می‌کنم.

 

خلج طهرانی خطاب به مدیران حاضر در این همایش اظهار داشت: از همگان تقاضا دارم که به هر راه قانونی یا حتی با ایجاد تبصره‌هایی به دنبال ارتقای منابع انسانی شرکت خود باشند چراکه افزایش بهره‌وری در گرو استفاده بهینه از نیروی انسانی، سرمایه و انرژی است.

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید