ذخیره 574 میلیون تنی معادن کردستان

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر پروانه بهره برداری در حوزه معدن برای ۳۵۰ فقره در استان صادر شده است.

ذخیره 574 میلیون تنی معادن کردستان
1401/10/18 | 11:35:59

مهدی سیفی باغی خانی  در اظهار داشت: پروانه اکتشاف استان هم ۱۴۵ مورد است که از این تعداد معادن ۲۱۱ فعال، ۷ معدن در حال تجهیز و ۱۳۲ معدن غیر فعال است.

 

وی افزود: ذخیره قطعی معادن استان ۵۷۴ میلیون تن است که ۱۸ گونه ماده معدنی طراحی شده در ۶ گروه که استخراج اسمی این معادن در استان تاکنون ۱۲.۶ دهم میلیون تن است.

 

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه استان پتانسیل خاصی در حوزه معدن دارد انتظار می رود سرمایه گذار در قالب بسته های حمایت شود تا سرمایه گذار هم تولید و هم اشتغالزایی را در استان به نحو احسن انجام دهد.

 

سیفی باغی خانی با اشاره به این مطلب که در کردستان در گروه معدنی ۱ و ۲ که شامل شن، ماسه، سنگ لاشه و خاک رس است، مجموعا ۲۷۸ واحد معدنی داریم، یادآور شد: در گروه ۴ که شامل سنگ های تزئینی است ۸۰ مورد، گروه ۳ و ۵ که شامل سنگ گچ، نمک، پوکه، بارین، سیلیس و فلدسپات است جمعا ۷۴ مورد داریم.

 

وی ادامه داد: گروه ۶ هم که شامل طلا، آهن و منگنز است ۳۳ واحد داریم که جمعا فعال، غیر فعال، بلوکه، مزایده و چه در حال تجهیز ۳۵۰ مورد بود که جمعا ۴۶۵ مورد است.

 

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امسال ۴۵ محدوده پروانه اکتشاف و گواهی کشف انجام شد و مزایده هم با هماهنگی های دستگاه نظارتی برگزار شد و افرادی که شرکت کرده بودند نتایج آن در سامانه ستاد ثبت شد.

 

سیفی باغی خانی یادآور شد: با توجه به اینکه ۱۰ شهرستان در استان داریم و ۳۵۷ واحد معدنی که با تفکیک ۶ گروه اسم برده شد شهرستان بانه ۱۵ واحد معدنی، بیجار ۴۲، دهگلان ۱۹، دیواندره ۳۱، سروآباد ۳، سقز ۵۹، سنندج ۵۹، قروه ۵۹، کامیاران ۴۹ و مریوان ۱۴ مورد است.

 

وی افزود: در مجموع ۳۵۰ واحد معدنی در استان اشتغالزایی ۵ هزار و ۲۹ نفر در واحدهای معدنی وجود دارد.

 

منبع:ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید