وقتی 95 هزار تن سنگ آهن از معدن به سرقت میرود و کسی هم خبردار نیست

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت بیش از ۹۵ هزار تن سنگ‌آهن غیرمجاز از یک معدن در شهرستان میناب خبر داد.

وقتی 95 هزار تن سنگ آهن از معدن به سرقت میرود و کسی هم خبردار نیست
1401/09/14 | 10:56:34

غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، بیان کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب در پی کسب خبر واصله، مبنی بر تخریب منابع طبیعی و برداشت غیرمجاز ماده معدنی منگنز و برداشت سنگ‌آهن به صورت وسیع و مخفیانه با ماشین‌آلات سنگین در اطراف کوه‌های هشتبندی، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 

وی افزود: ماموران جهت بررسی موضوع، با هماهنگی قضایی به محل اعزام شدند و در بازدید از معدن موردنظر و محرز شدن برداشت غیرمجاز، از ادامه فعالیت کارگاه جلوگیری و ضمن پلمپ آن در رابطه یک متهم و عامل اصلی برداشت غیرمجاز معدن را دستگیر کردند.

 

این مقام انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های فنی به عمل آمده، لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که اکتشاف معدن غیرمجاز بوده و با سوء استفاده از مجوز معدن فاریاب رودان، اقدام به برداشت سنگ‌آهن و انتقال مواد معدنی به بندرعباس می‌کرده است.

 

جعفری تاکید کرد: برابر استعلام صورت گرفته از اداره صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستان میناب، مشخص شد مواد برداشت شده ماده معدنی منگنز با عیار ۱۷ بوده و بیش از ۹۵ هزار تن به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان به صورت غیرقانونی برداشت شده است.

 

بر اساس گزارشی از ایسنا، وی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: هرگونه پنهان و موازی‌کاری از چشمان تیز‌بین پلیس مخفی نمی‌ماند و مجرمان، شناسایی و به محاکم قضایی و ذ‌‌ی‌صلاح معرفی می‌شوند.

 

منبع:فلزات آنلاین



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید