مزایای اعطای مجوز ورود ماشین آلات معدنی از مرز ماهیرود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کاهش هزینه تمام شده معادن، نوسازی ناوگان و انگیزه سازی در بین معدن کاران از ثمرات مجوز ورود ماشین آلات معدنی از ماهیرود است.

مزایای اعطای مجوز ورود ماشین آلات معدنی از مرز ماهیرود
1401/06/29 | 14:38:04

علیرضا عباس زاده، امروز سه شنبه ۲۹ شهریور در جلسه بررسی مجوز اعطای ورود ماشین آلات راهسازی و معدنی از مرز ماهیرود اظهار کرد: در مورد صدور مجوز گمرک تخصصی ماشین آلات از ماهیرود باید چند مسئله را مد نظر قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر این شرایط فراهم شود بی شک فضای کار برای معدن کاران و صاحبان صنایع ما بهتر خواهد شد.

عباس زاده با اشاره به اینکه درخواست این مجوز را به به معاون اجرایی رئیس جمهور منعکس کردیم، گفت: پیشنهاد معاون رئیس جمهور بر این بود که موضوع را از طریق شورای مبادلات مرزی پیگیری کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع را با وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کردیم و در نهایت منجر به مجوزی شد که اکنون در اختیار داریم؛ در این جلسه باید ظرفیت‌های این مجوز از منظر قانونی و چگونگی استفاده و بهره گیری از آن را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

عباس زاده ادامه‌ داد: باید با استفاده از همین مجوز در اختیار و سایر ظرفیت‌ها به نحو احسن در رشد اقتصادی خراسان جنوبی به ویژه در بخش معادن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: با این مجوز می‌توانیم واردات را افزایش دهیم و مرز ماهیرود از جهات مختلف یک جهش پیدا کند؛ مجوز اعطای ورود ماشین آلات معدنی از مرز ماهیرود می‌تواند هزینه تمام شده معدن کاران خراسان جنوبی را کاهش داده و در بین آنان انگیزه سازی برای کار بیشتر کند.

عباس زاده با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان معدنی و راهسازی از دیگر نتایج این گمرک تخصصی است، بیان کرد: استفاده مطلوب از این مجوز نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط است.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید