با موافقت ایمیدرو، زیرساخت های مورد نیاز معادن قلعه زری ایجاد خواهند شد

سرپرست فرمانداری خوسف از موافقت ایمیدرو به منظور ایجاد شرکت زیرساخت و خط انتقال آب به معادن منطقه قلعه زری خبر داد و افزود: این آب از محل انتقال خط پساب فاضلاب بیرجند تامین خواهد شد.

با موافقت ایمیدرو، زیرساخت های مورد نیاز معادن قلعه زری ایجاد خواهند شد
1401/06/06 | 15:53:12

محمدعلی ایمانی، با اشاره به اینکه بیش از ۷۶ پروژه عمرانی در هفته دولت در شهرستان به بهره برداری می‌رسد و میزان اعتبارات این پروژه‌ها بیش از ۲ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی اقدامات بسیار مهمی در بخش فرهنگی، اقتصادی و عمرانی اتفاق افتاده است، افزود: با توجه به نگاه ویژه رئیس جهور به مناطق کمتر برخوردار، شهرستان خوسف نیز طی یک سال اخیر توجه ویژه‌ای به این پروژه‌ها شده است.

سرپرست فرمانداری خوسف با اشاره به اینکه با رویکردهای دولت سیزدهم و توجه به ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی، تحول بنیادی در عرصه مدیریت کشور بنا شده است، تصریح کرد: شعار اصلی دولت کار برای مردم و رفع مشکلات و نیازمندی‌های مردم به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب است و مدیران ادارات شهرستانی باید در این راستا حرکت کنند و هیچ کوتاهی در این مسیر از هیچ شخصی قابل قبول نخواهد بود.

ایمانی با اشاره به فعالیت پنج ماه خود در سمت فرمانداری خوسف اظهار کرد: طی این مدت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه هر چه بیشتر این شهرستان در نظر گرفته شده است؛ برای توسعه شهرستان از تمام ظرفیت‌های موجود و گروه‌ها استفاده خواهد شد و امیدواریم با تلاش همگانی غبار محرومیت از این شهرستان بزداییم.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری در فرمانداری خوسف بوده و برای آن اقدمات بسیار خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای شهرستان خوسف در سال جاری با بیش از ۳۷ درصد رشد به میزان ۴۳۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.
سرپرست فرمانداری خوسف بیان کرد: با سفر استاندار به شهرستان تحول بسیار بزرگی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان رقم خورد.

ایمانی ادامه داد: ۲۲ مصوبه با ۳۵۴ میلیارد ریال رهاورد سفر استاندار به شهرستان خوسف بود و این میزان اعتبار مازاد بر اعتبارات شهرستانی تحولی بزرگ در اعتبارات تخصیصی به این شهرستان است؛ همچنین با پیگیری‌های متعدد، بیمارستان خوسف بعد از ۱۳ سال از شروع در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: اقدامات مقدماتی برای ایجاد شبکه فاضلاب شهر خوسف نیز انجام شده و مشاور طرح در دست بازنگری بوده و در آینده نزدیک این پروژه مهم نیز به شروع بکار خواهد کرد.

ایمانی از موافقت ایمیدرو به منظور ایجاد شرکت زیرساخت و خط انتقال آب به معادن منطقه قلعه زری خبر داد و افزود: این آب از محل انتقال خط پساب فاضلاب بیرجند تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: این شهرستان با داشتن بیش از ۳۹ معدن فعال به عنوان قطب معادن شرق کشور است؛ پنج معدن طلا این خطه را به خطه زرخیز شرق کشور مشهور کرده و در تلاش هستیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

ایمانی ادامه داد: پیگیر اختصاص حقوقی معدنی و عوارض دولتی برای تکمیل زیرساخت‌های شهرستان بخصوص روستاهای اطراف معادن هستیم و با این اتفاق، خوسف در آینده نزدیک نه به عنوان شهرستانی کم برخوردار بلکه توسعه یافته در شرق کشور همچون نگینی خواهد درخشید.

وی دیگر ظرفیت شهرستان را کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: با تولید ۱۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت عناب، خوسف به عنوان بیشترین تولیدکننده با بهترین کیفیت عناب در سراسر دنیاست.

سرپرست فرمانداری خوسف از تلاش برای برندسازی و معرفی این محصول استراتژیک خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های دولتی برای حمایت از فرآوری، برندسازی و معرفی محصول عناب به میدان آماده‌اند.

ایمانی ادامه داد: از محل سفر اول رییس جمهور، اعتبارات بسیار خوبی به خراسان جنوبی و شهرستان خصوص تخصیص پیدا کرده است و با توجه به سفر دوم آیت الله رییسی به خراسان جنوبی در آینده نزدیک امیدواریم اعتباری بسیار خوبی جذب کنیم.

اقدامات اثربخش اقتصادی

سرپرست فرمانداری خوسف تصریح کرد: تامین آب شرب پایدار برای ۷۰ روستا و ۱۱۵ محله عشایری فاقد شبکه آب شرب، تعویض شبکه‌های فرسوده آب شرب، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت برای خوسف و دو پست ۱۳۲ کیلوولت برای شهرک صنعتی شهید رحمانی و معادن قلعه زری، توسعه سرمایه گذاری‌ها برای فرآوری محصولات کشاورزی، توسعه پوشش مخابراتی و شبکه‌های دیجیتال و تکمیل جاده خوسف، آبگرم لوت به نای بند، تخصیص اعتبار برای مرمت و احیا ۱۸۰ قنات شهرستان که طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی نیاز به مرمت دارند و همچنین اعتبار برای مرمت راه های روستایی از مهم‌ترین درخواست‌های شهرستان خوسف در دور دوم سفر ریس جمهور محبوب به خراسان جنوبی است که امیدواریم بتوانیم برای این شهرستان اعتبارات قابل توجهی دریافت کنیم.

وی گفت: شرایط کشور شرایط خاص بوده و علیرغم تحریم‌ها، دولت سیزدهم توانسته است در عرصه‌های اقتصادی کاری بزرگ انجام دهد و به صورت عملی نشان داده با اتکا به جوانان انقلابی، تحریم‌ها را بی اثر می‌کند؛ دولت در حال حاضر ماهیانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دولت قبل را پرداخت می‌کند و با این وجود توانسته طرح‌های بزرگی اجرایی کند.

ایمانی یادآور شد: مسیر انقلاب اسلامی مسیر پیشرفت در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است و این مسیر با وجود مردم همیشه در صحنه، دولت مردمی انقلابی، تحول گرا و عدالت محور سیزدهم و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری هموارتر و سرعت پیشرفت کشور سریعتر است.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید