آغاز عملیات اجرایی معدن مس جانجا

رئیس هیات عامل ایمیدرو از آغاز عملیات اجرایی معدن مس جانجا طی سال جاری خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این معدن طی سه سال آتی انجام می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی معدن مس جانجا
1401/06/02 | 10:31:39

وجیه‌الله جعفری که در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو سخن می‌گفت، افزود: معدن مس-طلا جانجا توسط یکی از بزرگ‌ترین کنسرسیوم‌های بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید. وی گفت: میزان تولید سالانه در فاز نخست این معدن، ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار توسعه معدن جانجا، واحد فرآوری احداث خواهد شد و شرایط برای ایجاد صنایع پایین‌دست و توسعه اشتغال آن در منطقه کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان فراهم می‌شود. جعفری با اشاره به اقدامات ایمیدرو گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در شمار سیاست‌های این سازمان قرار دارد.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در بخش تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشور، ایمیدرو مشاور انتخاب کرده است تا پس از عارضه‌یابی؛ اقدامات توسعه‌ای و حمایتی ایمیدرو در این‌گونه طرح‌ها اجرا شود. وی با اشاره به تهیه طرح‌های جامع فولاد، مس، آلومینیوم و طلا و سرب و روی و زغال‌سنگ اعلام کرد: مدیریت و توسعه صنایع معدنی با رعایت عدالت صنعتی به ویژه در مناطق کم‌برخوردار از الزامات این طرح است. جعفری درباره اقدامات و برنامه‌های ایمیدرو در حوزه عناصر استراتژیک گفت: با توسعه اکتشافات و بهره‌برداری از محدوده‌های اولویت‌دار، برنامه‌ها در حال اجرا و ذخایر شناسایی شده است.وی افزود: فراخوان جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی درباره فرآوری عناصر نادرخاکی انجام می‌شود و اگر طی چند مرحله برگزاری فراخوان، متقاضی برای سرمایه‌گذاری نبود، ایمیدرو با مصوبه هیات دولت، اقدام به سرمایه‌گذاری در این خصوص خواهد کرد. جعفری افزود: ایمیدرو تاکنون، ۹ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی را برای تکمیل طرح‌های این بخش جذب کرده که اشتغال بیش از ۷هزار نفری را در پی خواهد داشت. به گفته معاون وزیر صمت، از رقم فوق،۴ میلیارد دلار طرح تکمیل شده است.

 

منبع:دنیای اقتصاد



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید