بهره برداری از معدن مس جانجا در سه سال آینده

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از آغاز عملیات اجرایی معدن مس جانجا در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بهره برداری از این معدن در سه سال آینده انجام می‌شود.

بهره برداری از معدن مس جانجا در سه سال آینده
1401/06/01 | 14:29:50

از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ آقای وجیه الله جعفری در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ایمیدرو افزود: معدن مس-طلا جانجا در سیستان و بلوچستان از سوی یکی از بزرگترین کنسرسیوم‌های بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: میزان تولید سالانه در فاز نخست این معدن، ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار توسعه معدن جانجا، واحد فرآوری احداث خواهد شد و شرایط برای ایجاد صنایع پایین دست و توسعه اشتغال آن در منطقه کم برخوردار سیستان و بلوچستان فراهم می‌شود.

 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: در بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور، ایمیدرو مشاور انتخاب کرده است تا پس از عارضه یابی؛ اقدامات توسعه‌ای و حمایتی ایمیدرو در اینگونه طرح‌ها اجرا شود.

 

طرح‌های جامع و توسعه در مناطق کم برخوردار

 

وی با اشاره به تهیه طرح‌های جامع فولاد، مس، آلومینیوم و طلا و سرب و روی و زغال سنگ گفت: مدیریت و توسعه صنایع معدنی با رعایت عدالت صنعتی به ویژه در مناطق کم برخوردار از الزامات این طرح است.

 

به گفته جعفری با توسعه اکتشافات و بهره برداری از محدوده‌های اولویت دار، برنامه‌ها در حال اجرا و ذخایر شناسایی شده است.

 

جذب ۹ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی توسط ایمیدرو

 

وی افزود: فراخوان جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص فرآوری عناصر نادرخاکی انجام می‌شود و اگر طی چند مرحله برگزاری فراخوان، متقاضی برای سرمایه گذاری نبود، ایمیدرو با مصوبه هیات دولت، اقدام به سرمایه گذاری در این خصوص خواهد کرد.

 

جعفری افزود: ایمیدرو تاکنون، ۹ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی را برای تکمیل طرح‌های این بخش جذب کرده که اشتغال بیش از ۷ هزار نفری را در پی خواهد داشت.

 

به گفته معاون وزیر صمت، از رقم فوق، چهار میلیارد دلار طرح تکمیل شده است.

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید