تجهیزات و ماشین آلات معادن لرستان نوسازی می شوند

مدیرکل صمت لرستان از نوسازی تجهیزات و ماشین آلات معادن استان خبر داد.

تجهیزات و ماشین آلات معادن لرستان نوسازی می شوند
1401/05/29 | 10:10:23

بهمن جعفری، با بیان اینکه در راستای بررسی مشکلات و حل مسائل معادن استان جلسه‌ای را با حضور تعدادی از فعالیت این بخش، خانه معدن و سایر معادن بزرگ لرستان تشکیل دادیم، افزود: پس از مطرح کردن مسائل و مشکلات از سوی فعالین این بخش، تصمیم برآن شد که سازمان صمت استان بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات آنان را در حوزه معدن در دستور کار خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: بر این اساس از ظرفیت منابع بانکی و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی جهت تامین منابع مالی مورد نیاز استفاده خواهد شد.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها در دو سال اخیر امکان نوسازی و بازسازی تجهیزات و ماشین‌آلات برای فعالین بخش معدن استان فراهم نبوده است اما در سالجاری سازمان صمت استان این آمادگی را دارد برای بازسازی و نوسازی تجهیزات معادن و صنایع معدنی آنان را حمایت کند.

جعفری گفت: این فعالین با امور مالیاتی لرستان، منابع طبیعی استان و معارضین محلی مشکلاتی را دارند که لازم است مواردی را با تعامل با منابع طبیعی برطرف و با هماهنگی با دادستان لرستان معارضین را ساماندهی و تعیین تکلیف کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین نشستی را با اداره کل امور مالیاتی استان در راستای تعیین تکلیف بدهی‌های آنان برگزار خواهیم کرد تا این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل صمت لرستان عنوان کرد: در حال حاضر شورای معدن را به صورت منظم برگزار کرده و در شورای معادن استان که با حضور استاندار و معاون امور هماهنگی استانداری لرستان برگزار خواهد شد مسائل مطرح خواهند شد.

جعفری افزود: می‌توان از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استفاده کرد تا شاهد فعالیت مستمر و پویایی و استخراج از معادن استان باشیم.

وی پویایی مستمر معادن را عاملی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان برشمرد و بیان کرد: در معادن استان ظرفیت استخراج ۱۷ نوع ماده معدنی وجود دارد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید