13معدن جدید در آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان تیر ماه ۱۳ معدن جدید در استان با ظرفیت استخراج سالانه ۲۳۷ هزار تن انواع مواد معدنی وارد چرخه تولید شده است.

13معدن جدید در آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت
1401/05/24 | 14:06:58

عبدالحمید سرتیپی  گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان تیر ماه ۱۳ معدن جدید در استان با ظرفیت استخراج سالانه ۲۳۷ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۸۹ نفر وارد چرخه تولید شده اند که برای بهره برداری و راه اندازی این معادن بیش از ۳۴۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 

وی افزود: طی ۴ ماهه نخست امسال ۱۹ فقره پروانه اکتشافی جهت انجام اکتشافات معدنی برای محدوده های جدید اکتشافی در استان صادر شده است. همچنین ۵ محدوده اکتشافی با ذخیره قطعی ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزارتن انواع مواد معدنی و با حجم سرمایه گذاری ۱۴۱ میلیارد ریال موفق به اخذ گواهی کشف شده اند که با تکمیل مرحله پایان عملیات اکتشافی و تجهیز معادن به بهره برداری خواهند رسید.

 

سرتیپی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۲۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۳۹۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۲۸۹ نفر وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۵ هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 

مدیر کل صمت استان اضافه کرد: جلوگیری از خام فروش مواد معدنی استخراج شده از معادن استان در صدر برنامه های اداره کل صمت استان است که در همین راستا ۳ واحد سنگبری بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان احداث و در حال تکمیل بوده و همچنین یک واحد سیلیکون متال برای فراوری سیلیس در شهرستان خوی در حال تکمیل شدن و آماده برای بهر برداری است. 

 

سرتیپی خاطرنشان کرد: استان با توجه به مزیت هایی همچون نزدیکی به مرز، هم مرز بودن با ۳ کشور مهم منطقه بخصوص کشور ترکیه که دروازه ورود به کشور های اروپایی محسوب می شود و همچنین دارا بود معادن مختلف و مواد معدنی غنی موقعیت و ظرفیت مناسبی را برای سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی را دارد.

 

منبع:ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید