نارضایتی رودباری ها از معادن

دنیای معدن: گودرزوند چگینی لزوم ورود دستگاهای نظارتی به عملکرد معدن داران را خواستار شد و گفت: مردم رودبار از معادنی که در آنجا وجود دارد واقعا ناراضی هستند زیرا این معادن طبیعت شهرستان را به هم ریخته اند.

نارضایتی رودباری ها از معادن
1401/05/22 | 10:51:45

«‌مهرداد گودرزوند چگینی» شامگاه پنج‌شنبه (۲۰ مرداد) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: از آنجا که ساختار توزیع کالابرگ الکترونیکی در کشور فراهم نبود و دولت قبل از حل این موضوع با پرداخت‌های نقدی درصدد جبران حذف ارز ترجیحی برآمد این امر باعث افزایش قیمت‌ها شد.

 

 

 

 

 

 

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید در مورد تعمیم کالابرگ الکترونیکی به جامعه تلاش بیشتری انجام دهد عنوان کرد: کاهش عوارض گمرکی از چهار درصد به یک درصد از دیگر اقدامات حمایتی است که دولت می‌تواند در جهت کنترل قیمت‌ها انجام دهد. 

 

 

 

 

 

 

 

گودرزوند چگینی با تاکید بر اینکه رفتارهای اقتصادی ما باید متناسب با جنگ اقتصادی تدوین و عملیاتی شود تصریح کرد: امیدواریم در ادامه راه این اصلاحات انجام شود و دولت بتواند جلوی افزایش هرچه بیشتر قیمت کالاها را بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس از تصویب طرح نظامنامه برنامه‌ریزی و بودجه کشور در مجلس خبر داد و اضافه کرد: طبق این طرح، برنامه و بودجه کشور یکساله باید به گونه‌ای نوشته شود که عدم تحقق آن زیر پنج درصد باشد زیرا با اینکار کمبود را می توان با فروش اوراق در بازار داخلی و خارجی جبران کرد.  

 

 

 

 

 

 

 

وی در ادامه به در پیش بودن موعد برداشت زیتون اشاره کرد و ابراز داشت: در تبصره هشت بند ط بودجه ۱۴۰۱ برای زیتون، جو و دانه‌های روغنی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم تا وزارت جهاد کشاورزی از طریق آن برای بهینه سازی و بهتر شدن وضعیت این چهار محصول اقدام کند.

 

 

 

 

 

 

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه برای اولین بار در تاریخ کشور زیتون در کنار جو و دانه‌های روغنی دیده شده و اعتباری به آن اختصاص یافته است انتظار داریم مشکلاتی مانند مگس زیتون و کمبود صنایع تبدیلی در این بخش حل و فصل شوند.

 

 

 

 

 

 

 

گودرزوند چگینی در پاسخ به این پرسش که چه تغییری در روند اجرایی پروژه سد دیورش انجام شده است هم اظهار داشت: میزان پیشرفت فیزیکی سد دیورش که هم‌اینک به ۷۰ درصد رسیده رضایت بخش نیست و تاکنون بازدیدهای مختلفی در سطوح استانی و ملی از این پروژه انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس تصریح کرد: در زمان بهره‌برداری از سد آیت‌الله بهجت قرار بود ۱۴ روستای محدوده سد آبرسانی شوند اما این کار انجام نشد و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم درصددیم با جذب منابع استانی و کشوری برای آبرسانی به این روستاها اقدام کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

وی از قرار گرفتن ۶۸ روستای شهرستان رودبار در لیست اجرای پروژه‌های آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و اذعان کرد: واقعا برای ما جای تأسف است که شهرستان رودبار به عنوان مرکز آب استان گیلان در مناطق مختلف خود با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذارانی که به شهرستان رودبار وارد می شوند گفت: شهرستان رودبار از دیرباز محل سرمایه‌گذاری بوده اما در کنار این سرمایه‌گذاری‌ها انتظار داریم مسائل زیست‌محیطی و پیوست‌های فرهنگی شهرستان هم رعایت شود. 

 

 

 

 

 

 

 

گودرزوند چگینی با بیان اینکه مردم شهرستان رودبار از معادنی که در آنجا وجود دارد واقعا ناراضی هستند عنوان کرد: این معادن طبیعت شهرستان رودبار را به هم ریخته و روستاهایی که در اطراف این معادن قرار دادند در عذاب هستند و دائما شاهد بروز رانش زمین و مشکلات عدیده هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس خاطرنشان کرد: از معدن داران انتظار داریم آسایش مردم را بر هم نزنند زیرا مردمی که در اطراف این معادن زندگی می کنند به شدت مشکلات زیرساختی داشته و به علت گردوغبار در تنگنا هستند بنابراین از دستگاه‌های نظارتی میخواهم به این بخش ورود کنند

 

 

 

منبع:دنیای معدن



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید