پیگیری موضوع آلایندگی معدن سرب و روی زه آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: درخواست تعطیلی معدن سرب و روی زه آباد به دادستان داده شده است.

پیگیری موضوع آلایندگی معدن سرب و روی زه آباد
1401/04/29 | 12:54:02

زارعی گفت: بعد از سال ۹۹ برای آلایندگی‌ها معدن سرب و رویپیگیری موضوع آلایندگی معدن سرب و روی زه آباد  زه آباد پیگیری‌های قضایی انجام و حتی دستور تعطیلی واحد داده شد.

 

وی افزود: جلسه اقتصاد مقاومتی باهدف جلوگیری از تعطیلی تشکیل شد و چند مصوبه داشت که یکی از مصوبات بر این بود که محیط زیست با یک مقام قضایی از این معدن بازدید کند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان گفت: این بازدید انجام و موارد احصا وبه واحد ابلاغ شد تا در یک برنامه زمان بندی مشکلات بر طرف شود.

 

زارعی با بیان اینکه قسمت فرآوری این واحد مجوزی از اداره محیط زیست نگرفته است، گفت: محیط زیست ۵ بند را اعلام کرد که مهمترین قسمت ان گزارش ارزیابی محیط زیستی بود.

 

وی افزود: گزارش ارزیابی انتقال قسمت فرآوری واحد به مکان دیگر را رد کرد و یک روش جدید پیشنهاد داد تا با استفاده از تیکنر و صافی چکنده آلودگی به بخش رودخانه و خاک را نداشته باشیم.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان گفت: در جلسه‌ای با مسئولان واحد مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۰ بحث تغییر فرآیند انجام شود که مسئولان زمان یک تا دوساله را خواستند که با این موضوع موافقت نشد.

 

زارعی اضافه کرد: از چشمه‌ها و خاک سد نمونه برداری و آلودگی آن اعلام که به منظور آلودگی خاک ۳۰۰ میلیون تومان جریمه هم صادر شد.

 

وی گفت: در خرداد امسال درخواست تعطیلی را از دادستان داشتیم و تا انجام شرایط از سوی واحد بر این موضوع اصرار داریم.

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید