بوشهر معدنی از معدنهای مجوزدار

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: ۲۴۸ فقره معدن دارای مجوز پروانه بهره برداری در این استان با سرمایه گذاری هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال وجود دارد.

بوشهر معدنی از معدنهای مجوزدار
1401/04/29 | 09:39:57

مهدی صفوی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق وضعیت موجود تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری ۲۴۸ فقره با سرمایه گذاری هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال و اشتغال هزار و ۳۵۶ نفر است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات مندرج در مجوز پروانه‌های بهره برداری معدنی، میزان استخراج اسمی مواد معدنی ۲۶ هزار و ۳۸ هزار تن بوده که شامل آلویوم، سنگ لاشه، مارن، واریزه کوهی، سنگ آهک، سنگ گچ و مرمریت می‌باشند.

 

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت معادن در استان و تحلیل وضعیت موجود از نظر شاخص‌های نوع معادن و اشتغال عنوان کرد: در مقایسه آماری تعداد معادن استان از لحاظ نوع ماده معدنی، معادن واریزه کوهی با تعداد ۱۲۹ فقره بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده که علت این امر را می‌توان به مواردی چون فراوانی این نوع ماده معدنی با کیفیت مناسب و روش استخراج آسان‌تر و وجود بازار فروش بیشتر دانست.

 

صفوی اضافه کرد: معادن سنگ لاشه با تعداد ۸۲ فقره در مرتبه دوم قرار دارد که علت بالا بودن تعداد این معادن در مقایسه با مواد معدنی دیگر همچون سنگ گچ ۲۹ فقره، مارن ۱۱ فقره، آلویوم سه فقره و مرمریت یک فقره را می‌توان به دلیل وجود ذخایر مناسب این نوع ماده معدنی در سطح استان از لحاظ کمی و کیفی دانست.

 

منبع:ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید