واحدهای تحقیق و توسعه در کنار واحدهای تولیدی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جهش تولید با هدف جلوگیری از خام فروشی، راه اندازی 25 واحد فرآوری مواد معدنی را هدف گذاری کرده ایم.

واحدهای تحقیق و توسعه در کنار واحدهای تولیدی
1399/03/03 | 08:38:53

داریوش اسماعیلی بخش معدن و صنایع معدنی را از بخش های مهم و دارای ظرفیت برای تحقق شعار جهش تولید در سال 99 دانست و افزود: بر همین اساس، هدف گذاری افزایش 25 تا 30 درصدی استخراج و بهره برداری و همچنین توسعه صنایع معدنی در این سال در دستور کار قرار گرفته است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تولید در صورتی دوام خواهد آورد که مبنای آن صادرات باشد و برای صادرات هم رقبایی داریم که برای موفقیت در این عرصه باید واحدهای تحقیق و توسعه را در کنار واحدهای تولیدی خود داشته باشیم.

 

اسماعیلی افزود: با وجود نیروهای متخصص داخلی و ظرفیت های موجود، زمینه رشد کشور فراهم است. او گفت: با توجه به این مهم که منابع معدنی تجدیدناپذیر هستند و باید برای آینده کشور حفظ شوند، ضرورت دارد تا نحوه برداشت و استفاده از آنها مدیریت شود و برنامه ریزی در این زمینه بر این مبناست که فرآیندهایی همچون استخراج و اکتشاف اصلاح شده و نظام نامه ها و شیوه نامه های جدید در بخش های مختلف معدن تدوین شود. وی با اشاره به استراتژی و اولویت وزارت صمت در جلوگیری از خام فروشی افزود: فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، تولید و اشتغال بیشتر، رشد و توسعه صنایع پایین دستی، توسعه منطقه ای و جهش تولید خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، درخصوص راهکارهای تحقق جهش تولید در این استان نیز گفت: حمایت از تولیدات صادرات محور، برنامه ریزی و تشویق واحدهای صنعتی به تولید محصولات متنوع و برنامه ریزی و ایجاد شرایط برای افزایش ظرفیت و توسعه واحدهایی که محصولاتی با قابلیت رقابت پذیری داخلی و همچنین بازارهای صادراتی دارند و در حال حاضر نیمه فعال هستند از جمله برنامه های این سازمان برای تحقق شعار سال است.

منبع:دنیای معدن



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید