تکمیل طرح‌های توسعه ایمیدرو با اعتبار ۱.۲۸ میلیارد دلاری

عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: امسال برای تکمیل طرح‌های توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش مجموع یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده است.

تکمیل طرح‌های توسعه ایمیدرو با اعتبار ۱.۲۸ میلیارد دلاری
1401/04/14 | 10:40:48

«امیر خرمی‌شاد» امروز از تکمیل پنج طرح در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور خبر داد که آماده افتتاح هستند.

عضو هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: مجموع طرح‌های آماده افتتاح به ارزش ۳۰۸ میلیون دلار و اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ۷۶۰ نفر است.

این مقام مسوول در ادامه به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه معادن در نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و بیان‌داشت: نمونه بارز آن معدن «جانجا» در استان سیستان و بلوچستان است.

وی توضیح‌داد: در زمان فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای معدن جانجا، بزرگترین کنسرسیوم بخش خصوصی معدن تشکیل شده و در فراخوان مربوطه برنده شد که اکنون در حال انجام فعالیت‌های آماده‌سازی معدن است و پس از ۲ سال، طبق تعهد سرمایه‌گذاران، مشارکت مالی مردم بومی منطقه در این معدن عملیاتی خواهد شد.

خرمی‌شاد خاطرنشان‌کرد: ذخیره این معدن افزون بر ۵۸۰ میلیون تن مس- طلا برآورد شده است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای تولید ۱۲ هزار مگاوات برق اشاره کرد و ادامه‌داد: اجرای پروژه‌های نیروگاهی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی به میزان هفت میلیارد دلار با هماهنگی وزارت نیرو در اواخر سال گذشته انجام و اکنون هشت نیروگاه وارد فاز عملیاتی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو همچنین به افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی از ۵۰۰ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اشاره  کرد و گفت: این مهم با هدف افزایش قدرت ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش معدن و صنایع معدنی (تا ۶ برابر این مبلغ) انجام شده که از دیگر اقدامات ایمیدرو با هدف حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید