راه اندازی واحد فرآوری میکروسیلیکا در شهرک صنعتی جوکار ملایر

مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس گفت: پروژه فرآوری و تولید میکروسیلیکا با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

راه اندازی واحد فرآوری میکروسیلیکا در شهرک صنعتی جوکار ملایر
1401/03/31 | 12:47:36

«سیدمحمدباقر میرابوالفتحی» روز سه شنبه اظهار داشت: این واحد قادر است غبار تولیده شده واحدهای فرآوری فروسیلیس را به ۹ محصول تبدیل کند.

وی با بیان اینکه این واحد برای نخستین بار در کشور ایجاد شده و با استفاده از تکنولوژی خاص قادر به تولید محصول از غبار است، افزود: این محصولات برای سازه‌های سنگین بتن، سازه‌های کنار ساحل دریا و پرکننده بتن قابل استفاده است و همچنین موادی تحت عنوان «آب شیشه یا سیلیکات سدیم» تولید می‌کند که مورد مصرف پتروشیمی‌ها و کاشی‌سازی در کشور است.

مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس بیان کرد: برای راه‌اندازی این واحد ۲ مگاوات برق نیاز است که مشکلی در تامین برق نداریم و طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

میرابوالفتحی با بیان اینکه برای ایجاد و راه‌اندازی واحد فرآوری میکروسیلیکا از منابع بانکی استفاده نکردیم، گفت: در این راستا از ارزش افزوده ایجاد شده در شرکت پروژه‌های جدید را تعریف می‌کنیم که در حال حاضر ۲ پروژه میکروسیلیکا و شمش منیزیم در دست اجرا است.

وی درباره واحد تولید شمش منیزیم نیز توضیح داد: این واحد با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیارد تومانی در دست اجرا است و برای ۱۶۰ نفر اشتغال خواهد کرد و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس ظرفیت تولید این واحد را ۶ هزار تُن شمش منیزیم در سال عنوان و بیان کرد: این نخستین واحد در کشور در آستانه بهره‌برداری است و مواد اولیه مورد نیاز آن فروسیلیس، فلورین و دولومیت است که از کارخانه‌های فرآوری فروسیلیس زیرمجموعه شرکت و معدن در اختیار ما تامین می‌شود.

میرابوالفتحی یادآور شد: در حال حاضر ۲ واحد فرآوری فروسیلیس با ظرفیت تولید ۲۴ هزار تُن و اشتغال ۲۴۰ نفر در شهرک صنعتی جوکار مشغول به فعالیت هستند.

شرکت فروسیلیس غرب پارس یکی از چندین شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) است که در مورخه ۱۳۸۹ با هدف تولید و صادرات نسبت به احداث سومین کارخانه بزرگ تولید فروسیلیسیم کشور با ظرفیت ۱۲ هزار تُن در سال اقدام کرد.

طرح توسعه کارخانه با ظرفیت ۱۲ هزار تُن در ابتدای سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر این مجموعه با ظرفیت ۲۴ هزار تُن در سال در شهرک صنعتی امام رضا(ع) جوکار مشغول فعالیت است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید