مناطق معدن خیز زنجان و محرومیتی که مردم از آن رنج می برند

وجود معادن بزرگ در استان زنجان هرگز باعث نشده این استان از محل استخراج مواد معدنی منافعی را بدست بیاورد و سهم زنجان در مقابل درآمدهای میلیاردی معادن تقریبا ناچیز است.

مناطق معدن خیز زنجان و محرومیتی که مردم از آن رنج می برند
1401/03/23 | 16:10:52

وجود ذخایر عظیم معدنی هرگز باعث نشده مناطق معدن خیز استان زنجان روند توسعه و پیشرفت را داشته باشند به گونه‌ای محرومیت حرف نخست را در مناطق معدن خیز استان زنجان می‌زند.

 

جاده‌های که بر اثر تردد و تناژ بالای کامیون معدن از بین رفته‌اند و هوا و طبیعتی که با توجه به فعالیت معادن و صنایع تبدیلی به شدت آلوده است واستخراج سالانه ۱۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن زنجان فقط منافعش برای برخی‌های خاص است. در حال حاضر حدود ۳۵۵ معدن در استان زنجان فعال است که سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد از این تعداد معدن استخراج می‌شود.

 

اهالی یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان می‌گوید: فعالیت معادن در کنار آلودگی و تخریب محیط زیست باعث تخریب جاده ها شده است به گونه‌ای که حمل مواد معدنی با تناژ بالا جاده‌ها را از بین برده است.

 

برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فعالیت معادن هیچ عایدی برای منطقه نداشته است، می‌افزاید: بهره برداران معادن تنها به دنبال سودهای کلان و منافع خود هستند و توجهی به منطقه نمی‌کنند و منافع معادن در سایر شهرهای کشور هزینه می‌شود.

 

منبع:خبرگزاری مهر



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید