سرمایه گذاری ۲ هزار میلیاردی ذوب آهن اصفهان در کردستان

سرپرست مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان، از سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی این شرکت برای تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان خبر داد.

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیاردی ذوب آهن اصفهان در کردستان
1401/02/10 | 11:28:04

ایرج رخصتی، امروز پنجشنبه (۸ اردیبهشت ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ذوب‌آهن اصفهان در کردستان در جمع خبرنگاران استان، کردستان را جزو عرصه‌های غنی معدنی کشور دانست و اظهار کرد: استان کردستان به واسطه مردمان نجیب و امنیت پایداری که دارد، به ما اطمینان می دهد که سرمایه‌گذاری در این استان به سلامت مسیر خود را تا انتها طی می‌کند.

وی از پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی شرکت ذوب آهن اصفهان در قالب این تفاهم‌نامه در استان کردستان خبر داد و افزود: در فاز استخراج بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان و در فاز دوم این رقم به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد.

سرپرست مدیریت شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه پیش بینی می شود که با این سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در استان کردستان مشغول به کار می‌شوند، بیان کرد: هدف و برنامه اصلی شرکت ذوب آهن استفاده از نیروهای بومی است مگر در صورتی که به لحاظ تخصصی نیاز به آوردن نیرو احساس شود.

وی اعلام کرد: این سرمایه‌گذاری در سه فاز، استخراج، فرآوری و دانه‌بندی، تبدیل به کنستانتره و گندله و نهایتا تبدیل به محصول است.

رخصتی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که این پروژه نهایتا تا دو یا سه سال آینده به نقطه انتها و نتیجه می‌رسد، اذعان کرد: هر زمان پهنه جدید معدنی در اختیار ما قرار داده شود در کمتر از دو هفته شروع خواهیم کرد.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان شرکت‌های زیرمجموعه بزرگی با سهام صددرصدی مانند پویش معادن دارد که در عرصه‌های معدنی کشور حضور مهمی دارد که به زودی ماموریت خود را در استان کردستان آغاز خواهد کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: رشد و اعتلای کردستان در همه بخش ها به ویژه در عرصه اقتصاد و افزایش سهم استان در تولید ناخالص ملی نیازمند یک اقدامات موثر هستیم.

وی افزود: در کنار سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغالی که در بخش‌های مختلف اقتصادی مثل کشاورزی، خدمات و غیره ایجاد می شود در حوزه صنعت و معدن نیز نیازمند سرمایه گذاری هستیم تا زمینه های جهش را در استان فراهم کنیم.

استاندار کردستان بیان کرد: امروز خوشبختانه با نگاه مثبتی که مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به استان کردستان دارند و پیرو مذاکرات متعدد صورت گرفته این تفاهم‌نامه بین کردستان و ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ کشور در عرصه تولید و اقتصاد امضا شد و امیدواریم این تفاهم‌نامه در کمترین زمان عملیاتی شود؛ اجرای این عملیات زمان بر است و نیازمند فراهم شدن یکسری زیرساخت ها است.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه اقدامی موثر در راستای صنعتی شدن استان است و با هماهنگی سازمان زمین‌شناسی کشور از ۱۷ مردادماه امسال عملیات ژئوفیزک هوایی در پهنه دیواندره آغاز می‌شود و تا عمق ۴۵۰ متر زمین ذخایر معدنی کلا شناسایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه های مختلف دارای پتانسیل های زیادی برای توسعه است گفت: تاکنون ۱۸ نوع ماده معدنی در این استان شناسایی شده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به ذخایر سنگ آهن در این استان و سرمایه‌گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان در استخراج و فرآوری این ماده معدنی با ارزش گام بزرگی در صنعتی شدن استان برداشته می‌شود.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید