تحقق کامل شاخص های اختصاصی بخش معدن استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از تحقق اهداف پیش بینی شده مربوط به شاخص های اختصاصی بخش معدن استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

تحقق کامل شاخص های اختصاصی بخش معدن استان کهگیلویه و بویراحمد
1401/02/07 | 09:39:56

دارا فرامرزی گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته، تعهدات استان در زمینه صدور مجوزهای معدنی بر اساس برنامه ابلاغی وزارت صمت و تعهدات پیش بینی شده در سال گذشته، محقق شده است.
وی با اشاره به عملکرد حوزه معدن استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۴ هزار و ۴۰۳ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده که نسبت به سال ۱۳۹۹، رشدی بیش از ۴۴ درصد داشته است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد دیگر شاخص بخش معدن را صدور مجوزهای معدنی برشمرد و اظهار کرد: با وجود وضعیت زمین شناسی خاص استان و مشکلات مرتبط با سامانه کاداستر معادن و وجود معارضات شدید محلی و دولتی در مقابل سرمایه گذاران بخش معدن، در سال گذشته ۲۱ فقره مجوز برداشت موقت مواد معدنی، یک فقره پروانه اکتشاف، یک فقره گواهی کشف معدن و دو فقره پروانه بهره برداری معدن در استان صادر و تعهدات استان در این شاخص ها محقق شده و باعث اشتغال ۸۴ نفر در معادن و محدوده های معدنی مرتبط شده است.
فرامرزی برگزاری جلسه شورای معادن استان و تعیین تکلیف مجوزهای راکد معدنی و سلب صلاحیت ۵ بهره بردار از بهره برداری معادن به دلیل عدم انجام تعهدات و عدم فعالسازی معادن، تعیین تکلیف نهایی پهنه اکتشافی دنا به مساحت ۷۰۱۴ کیلومتر مربع و شناسایی ۱۱ محدوده امیدبخش و پیگیری صدور مجوزات اکتشافی مرتبط این محدوده ها را از عمده فعالیت ها و عملکرد حوزه معادن استان در سال گذشته عنوان کرد.
وی همچنین تصریح کرد: راه اندازی مجدد ۳ معدن غیرفعال و توسعه و افزایش ظرفیت استخراج ۳ معدن دیگر، پیگیری ایجاد زیرساخت های مورد نیاز ۸ معدن از طریق ایمیدرو، طرح ایجاد زیربناها در معادن بزرگ و محدوده های معدنی کشور، تصویب ۶ معدن برای اقدامات مطالعاتی و نهایی، معرفی ۷ سرمایه گذار بخش معدن به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور و تصویب و پرداخت قریب به ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳ معدن نیز از عمده فعالیت ها و عملکرد حوزه معادن استان در سال گذشته است.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید