توقف پنج معدن شن و ماسه گرگان به علت تخلف

گرگان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان از توقف فعالیت پنج معدن برداشت شن و ماسه در زمین های کشاورزی گرگان خبرداد.

توقف پنج معدن شن و ماسه گرگان به علت تخلف
1401/01/28 | 12:29:44

محمود اسپانلو صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بررسی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه از زمین های کشاورزی شهرستان گرگان آغاز شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان افزود: در نخستین گام اجرای این طرح، معادن برداشت شن و ماسه در زمین های کشاورزی روستای آهنگر محله و توسکستان گرگان بررسی و فعالیت پنج معدن متوقف شد.

 

اسپانلو گفت: سه مورد از این معادن مجوز کار نداشتند و دو مورد هم با وجود داشتن مجوز فعالیت با ایجاد گودال های عمیق بیشتر از استاندارد تعیین شده، برداشت می کردند.

 

وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده مالکان این معادن در دادسرای گرگان آغاز شده و نماینده جهاد کشاورزی هم مکلف است تا زمان تعیین تکلیف پرونده، از این معادن سرکشی و از فعالیت احتمالی آن ها جلوگیری کند.

 

دادستان مرکز گلستان گفت: در روستای آهنگرمحله ۶ معدن مجاز برداشت شن و ماسه همچنان فعال است و قرار شد برای جلوگیری از خطر سقوط افراد، گودال های برداشت شن و ماسه حصار کشی شود.

 

اسپانلو افزود: برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزان بر اثر گرد و خاک ناشی از تردد ماشین های حمل شن و ماسه هم، مالکان این معادن مکلف شدند جاده بین مزارع مسیر این معادن را زیرسازی و قیرپاشی کنند.

 

منبع:خبرگزاری مهر



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید