گیلانغرب ۲۸ معدن قیر طبیعی فعال دارد

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: این شهرستان ۲۸ معدن قیر طبیعی فعال دارد و بیش از ۵۰۰ نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

گیلانغرب ۲۸ معدن قیر طبیعی فعال دارد
1400/12/08 | 10:29:32

حشمت رضایی روز شنبه در نشست هماهنگی تسریع در روند اجرای این پروژه اجرای روکش آسفالت جاده دسترسی به معادن گیلانغرب در محل فرمانداری این شهرستان افزود: همچنین تعداد ۱۲ واحد فرآوری بیتومین نیز با ۱۲۰ نفر اشتغال در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته عملیات اجرایی روکش جاده موسوم به معادن شهرستان گیلانغرب زودتر از موعد مقرر صورت خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: با توجه به اهمیت این جاده علاوه براینکه در دسترسی مناسب به معادن قیر طبیعی و گچ شهرستان درجهت ایجاد اشتغال پایدار و تحقق شعار تولید موثر خواهد بود به عنوان جاده دسترسی روستاهای مسیر، مناطق عشایری و همچنین توسعه گردشگری منطقه نقش مهمی را نیز ایفا خواهد کرد.

رضایی ادامه داد: عملیات زیرسازی فاز اول این جاده به طول ۱۰ کیلومتر به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است و ۳ کیلومتر از این مسیر نیز آماده روکش آسفالت شده است که با تعیین مسیر جایگزین عملیات آسفالت بخش اول این پروژه تا پیش از پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

او گفت: فاز اول احداث جاده معادن شهرستان گیلانغرب به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان درحال انجام است که این  پروژه ۲۰ کیلومتر طول دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۷۵ درصد از ذخایر معدنی قیر طبیعی کشور را دارا می باشد که سالیانه بیش از ۱۰۰هزار تن قیر طبیعی از این معادن استخراج می شود.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید