آغاز عملیات اجرایی تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه

عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه در شهرستان سربیشه آغاز شد تا به گفته مجریان در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

آغاز عملیات اجرایی تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه
1400/12/08 | 10:04:39

مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره سنگ آهن امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان سربیشه آغاز شد.

سرمایه‌گذار این طرح صنعتی گفت: طرح تولید کنسانتره سنگ آهن در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای هشت هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد.

مصطفی تمدنی ظرفیت سالانه این واحد تولیدی را ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن اعلام کرد و افزود: برنامه این است که فاز نخست کارخانه هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریال توسط متخصصان داخلی اجرا می‌شود و با بهره‌برداری از آن، ۳۰۰ نفر به‌طور مستقیم و سه هزار نفر غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

این سرمایه‌گذار گفت: براساس منویات و تاکید مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها امیدواریم با همکاری مقامات استان زیرساخت‌های لازم برای این پروژه و با هدف توسعه و محرومیت‌زدایی منطقه فراهم شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند است.

براساس آخرین آمار رسمی از مجموع مواد معدنی شناخته شده در ایران، خراسان جنوبی با توجه به ساختار زمین‌شناسی از ذخایر غنی با حدود ۵۰ نوع ماده معدنی برخوردار است.

این استان با دارا بودن ۶۹۸ معدن و ذخیره قطعی حدود هفت میلیارد تن و اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در این بخش یکی از پنج استان معدنی کشور محسوب می‌شود.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید