بهره برداری از دومین واحد فرآوری معدن طلا در خوسف

دومین واحد فرآوری معدن طلا با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید

بهره برداری از دومین واحد فرآوری معدن طلا در خوسف
1400/11/20 | 13:18:26

جواد قناعت، امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و اقتصادی به خوسف رفته است، این کارخانه را در جوار معدن طلای شادان افتتاح کرد.

این واحد فرآوری ماده معدنی طلا در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ هکتار احداث شده و بخش خصوصی ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری کرده است. کارخانه فرآوری طلای شادان با ظرفیت استحصال سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا برای بیش از ۲۲۰ نفر اشتغالزایی دارد.

کارخانه فرآوری معدن طلای کودکان در شهرستان خوسف نیز به عنوان اولین واحد استحصال طلای خراسان جنوبی خرداد امسال به بهره‌برداری رسید تا با تولید شمش طلا در این واحد قابلیت دیگری از این استان معدنی نمایان شود.

عباس جرجانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این مراسم گفت: از پنج محدوده طلایی شناسایی شده در استان، واحد فرآوری در سه معدن راه‌اندازی شده یا در حال احداث است که واحد فرآوری طلای شادان همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

وی افزود: این واحدها در راستای فرآوری ماده معدنی طلا و خروج ماده معدنی از استان همچنین ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن، در شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد شده است؛ معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، معدن طلای کودکان با ذخیره قطعی ۳۰۰ هزار تن و معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود ۵ میلیون تن کانسنگ طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: عیار ماده معدنی طلا در معدن شادان ۵۵ صدم پی پی ام است و واحد فرآوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت کارند صدر جهان، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید