برلین نیمی از هزینه ساخت کارخانه مدرن آرسلور میتال را می دهد

برلین از آرسلورمیتال در تولید فولاد سبز حمایت می کند. دولت آلمان در نظر دارد نیمی از هزینه ساخت این طرح را برعهده گیرد.

برلین نیمی از هزینه ساخت کارخانه مدرن آرسلور میتال را می دهد
1400/06/17 | 15:08:46

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آلمان در نظر دارد در پروژه تاسیس کارخانه تولید فولاد سبز از آرسلورمیتال ArcelorMittal حمایت مالی کند. این کارخانه با هزینه ای معادل 110 میلیون یورو توسط شرکت آرسلورمیتال در هامبورگ آلمان احداث خواهد شد.
وزیر محیط زیست آلمان از تخصیص بودجه 55 میلیون یورویی برای کمک به ساخت کارخانه آهن اسفنجی در هامبورگ خبر داد. این کارخانه به منظور کاهش انتشار دی اکسید کربن، در فرآیند تولید خود از هیدروژن سبز استفاده خواهد کرد.

کارخانه یادشده، تا سال 2025 میلادی با آهن اسفنجی تولید شده (با استفاده از هیدروژن سبز) و ذوب قراضه فولاد در کوره های قوس الکتریکی که از هیدروژن سبز استفاده می کنند، فولاد سبز تولید می کند.
آرسلورمیتال نیز اعلام کرد ساخت این کارخانه، تا سال 2025 میلادی شرکت را قادر به تولید 100هزار تن آهن اسفنجی برای استفاده در تولید فولاد سبز خواهد کرد.
این شرکت در نظر دارد تا سال 2030 میلادی سالانه یک میلیون تن فولاد بدون کربن در هامبورگ تولید کند که منجر به کاهش سالانه 800 هزار تن دی اکسید کربن خواهد شد.
به تازگی،آرسلور میتال ArcelorMittal به عنوان یکی از بزرگترین فولادسازان جهان برنامه احداث کارخانه فولادسازی بدون کربن در اسپانیا را مد نظر قرار داده است. در این راستا نیز به تازگی با دولت اسپانیا نیز تفاهم نامه همکاری به منظور سرمایه گذاری مشترک یک میلیارد یورویی در این پروژه جدید امضا کرده است. پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی یک میلیون و 600 هزار تن فولاد با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه انتشار دی اکسید کربن نیز در این کارخانه تولید شود.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید