باید کارگران معدن در اولویت واکسیناسون قرار بگیرند

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: با توجه به نقش کارگران معادن در چرخه اقتصادی کشور و سخت و زیان آور بودن شغل آنها و عجین شدن با تهدیدات کرونا باید در واکسیناسیون این قشر تسریع شود.

باید کارگران معدن در اولویت واکسیناسون قرار بگیرند
1400/06/09 | 10:31:39

تقی نبئی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود:امروزه معادن نقش موثری در تکمیل زنجیره تولید محصولات مختلف ایفا می کنند و در این میان نقش کارگران معادن بسیار برجسته و ممتاز است.

 

وی اضافه کرد: به رغم نقش حیاتی و کلیدیی که کارگران معادن در چرخه تولید ایفا می کنند و از سوی دیگر تهدیدات و خطراتی که به واسطه سخت و زیان آور بودن شغل معدن و همچنین کرونا برای آنها وجود دارد ولی متاسفانه از زمان آغاز واکسیناسیون به این قشر زحمتکش توجهی نشده است.

 

این مسوول گفت: در این مدت، فعالان این حوزه با بی توجهی و بی مهری مسوولان مربوط مواجه شده و به رغم درخواست ها، تاکنون در اولویت دریافت واکسن قرار نگرفته اند.

 

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و استان قزوین تصریح کرد:این درحالی است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به دلیل آسیب های خاص محیط های کاری معادن و همچنین تهدیدات کرونا به دلیل اجتناب ناپذیر بودن کار گروهی در معادن شاهد ابتلا و فوت تعداد بسیار زیادی از کارگران بوده ایم.

 

نبئی گفت: از ستاد ملی مقابله با کرونا انتظار داریم با توجه به وضعیت خاص محیط های کار در معادن و ضرورت تداوم فعالیت کارگران در شرایط سخت به دلیل نیاز صنایع مختلف، شاغلان بخش معدن را در اولویت نخست دریافت واکسن قرار دهند تا هم انگیزه و روحیه آنها برای کار در معادن فراهم شود و هم میزان شیوع کرونا در سطح خانواده این کارگران و جامعه کاهش یابد.

استان قزوین حدود ۹۰ معدن فعال دارد.   
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید