مطالعات اکتشافی مواد معدنی در پهنه شیروان

معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی از انجام برنامه ریزی برای انجام مطالعات اکتشافی مواد معدنی در پهنه شیروان خبر داد.

مطالعات اکتشافی مواد معدنی در پهنه شیروان
1400/06/07 | 13:42:07

علی اصغر رضازاده در گفت و گو با خبرنگار، گفت: به نظر می رسد قسمت جنوبی پهنه شیروان که به پهنه جنوبی استان متصل می شود دارای مواد معدنی فلزی است.

 

وی افزود: بخش میانی این پهنه که به صورت دشت است به نظر می رسد مواد معدنی خاصی یافت نشود.

 

رضازاده ادامه داد: در بخش شمالی این پهنه نیز پیش بینی می شود سنگ های تزئینی مرمر وجود داشته باشد که البته بخشی از آن در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی قرار دارد.

 

وی اظهارکرد: در حال حاضر درخواست اکتشاف این منطقه به وزارت صمت ارسال شده و در صورت تایید و موافقت، امر اکتشاف و مطالعات انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به جزء پهنه شیروان دو پهنه دیگر در حال بررسی و اکتشاف است، بیان کرد: در حال حاضر پهنه جنوب استان به مساحت هفت هزار هکتار در حال بررسی توسط سازمان زمین شناسی است که طبق مطالعات انجام شده این منطقه پتانسیل مواد معدنی فلزی دارد.

 

وی تصریح کرد: قرار بر این بود تا این منطقه مورد آزادسازی قرار گیرد اما هنوز آزاد نشده است.

 

معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی گفت: علاوه بر آن یک پهنه دیگر به مساحت شش هزار کیلومتر نیز توسط سازمان ایمیدرو در حال اکتشاف است که در آنجا ظرفیت ماده معدنی بوکسیت وجود دارد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید