معدن متروکه سرب چاه‌خربزه در آستانه فعالیت قرار گرفت

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک از دریافت پروانه بهره برداری معدن متروکه سرب چاه‌خربزه به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توسط این مجتمع خبر داد.

معدن متروکه سرب چاه‌خربزه در آستانه فعالیت قرار گرفت
1400/06/03 | 12:29:12

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، عارف باقری با بیان این مطلب تصریح کرد: معدن سرب چاه‌خربزه یکی از معادن متروکه زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است که از سال ۱۳۴۱ تا سال ۱۳۷۴ فعال بوده است اما پس از آن به دلایلی همچون انجام نشدن اکتشاف حین استخراج و اتمام ماده معدنی، متروکه و غیر فعال شد.
وی افزود: طبق مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، در سال ۹۶ برای یک سال با انجام عملیات اکتشاف این معدن موافقت شد. پس از ارائه گزارش پایان عملیات و موافقت سازمان های ذیربط، گواهی کشف با ذخیره قطعی 110 هزار تن شامل ۲۰ درصد سرب سولفوره با عیار میانگین 54 صدم درصد و ۸۰ درصد سرب اکسیده با عیار میانگین ۲٫۷۱ درصد صادر شد.

 

ایجاد اشتغال برای 40 نفر

باقری گفت: با تداوم عملیات اکتشاف تکمیلی و ارائه طرح بهره برداری، در مرداد امسال، پروانه بهره برداری معدن مذکور با ظرفیت استخراج سالانه 20 هزار تن (4 هزار تن کانسنگ سرب سولفیدی و 16 هزار تن کانسنگ سرب اکسیدی) به مدت ۶ سال و یک سال عملیات تجهیز دریافت شد.

وی ادامه داد: اشتغال زایی مستقیم در این معدن از شروع سال دوم فعالیت، حدود ۴۰ نفر و حداقل سرمایه گذاری لازم برای تجهیز و آماده سازی جهت بهره برداری حدود 200 میلیارد ریال است.

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک اظهار داشت تکمیل زیرساخت ها و آغاز فعالیت استخراجی این معدن، تحرک اقتصادی و پویایی منطقه چرا که موجب کاهش محرومیت، ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

بنا به این گزارش، معدن سرب چاه خربزه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان نایین، ۲۵ کیلومتری شمال شرق انارک و ۱۱ کیلومتری جنوب غربی مجتمع معدنی سرب نخلک در حاشیه کویر مرکزی ایران واقع شده است.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید