حمایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران از سیدرضا فاطمی‌امین

سازمان نظام مهندسی معدن ایران در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از «سیدرضا فاطمی‌امین» گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.

حمایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران از سیدرضا فاطمی‌امین
1400/06/02 | 16:00:08

به گزارش روز سه‌شنبه از سازمان نظام مهندسی معدن ایران، در این نامه آمده است: معدن به عنوان حلقه نخست زنجیره‌های متنوع تولیدی و صنعتی، در صورتی می‌تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد پایدار و مقاوم عمل کند که همه امور از پی‌جویی و اکتشاف تا استخراج و فرآوری و متالورژی، مبتنی بر اصول مهندسی و علمی و درخور ظرفیت آن طرح‌ریزی و اجرا شود. در این حالت این بخش ظرفیت آن را خواهد داشت تا زمینه‌ساز توسعه صنعتی و اقتصادی بوده و از بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور گره گشایی کند.

 

در ادامه نامه آمده است: بر اساس اصول علمی اثبات شده، هیچ متغیری موثرتر از رعایت اصول مهندسی متضمن سرمایه‌گذاری ایمن و توجیه‌پذیری اقتصادی آن نیست. در این زمینه ظرفیت عظیم فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی معدن در عرصه طراحی برنامه‌ها و حسن اجرا و نظارت طرح‌های اجرایی، فرصت مناسبی در اختیار دستگاه‌های تصمیم ساز و اجرایی قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از آن، موجبات افزایش بهره‌وری و تقویت امنیت اقتصادی سرمایه‌گذاری بنگاه‌های فعال را فراهم کند و با این شرط امکان صیانت بهینه از ذخایر معدنی خدادادی فراهم آمده و عوارض بدیهی معدن‌کاری در حوزه‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست  با استاندارد بالاتری در کنترل دستگاه های مسوول قرار خواهند گرفت.

 

در ادامه نامه تاکید شده، با علم بر ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی کشور و  پس از مطالعه دقیق برنامه ها و شنیدن مهمترین نظرات و بیانات فاطمی‌امین به قطعیت اعلام می‌کنیم که از جمیع جهات تعهدی، تخصصی، کارآمدی و روحیه انقلابی، وی بهترین گزینه برای تصدی مسوولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و اجرای برنامه های موثر آن است.

 

در خاتمه نامه آمده است: با قدردانی از رییس جمهوری بابت این حسن انتخاب، امیدواریم با درایت تخصصی و تدبیر انقلابی نمایندگان، فرصت بهره‌گیری بخش از خدمات فاطمی‌امین فراهم و اجرای برنامه‌های موثر وی در حوزه صنعت، معدن و تجارت، حمایت ویژه شود تا به فضل خداوند در مسیر توسعه صنعتی و اقتصادی کشور تعالی و تسریع انجام شود.

 

«سید رضا فاطمی‌امین» که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد. 

 

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد.

 

آخرین سمت فاطمی امین، قائم‌مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

 

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی‌امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید