اخطار آلودگی هوا به 3 معدن شن و ماسه مهریز

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز گفت: سه معدن شن و ماسه مستقر در حوالی جاده اصلی این شهرستان به دلیل آلودگی هوا اخطار دریافت کردند و تا رعایت کامل مقررات، موضوع پیگیری می‌شود.

اخطار آلودگی هوا به 3 معدن شن و ماسه مهریز
1400/05/05 | 09:42:49

محمدرضا خواجه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بعد از اخطار، بخشی از مشکلات آلایندگی آنها مرتفع شده و برای رعایت کامل مقررات باید بیش از گذشته به وظایف قانونی در سطح منطقه عمل کنند.

 

وی ادامه داد: این معادن در برخی از روزهای هفته به مقررات و پیشگیری از آلودگی محیط بی‌توجه هستند که کار نظارت با سرکشی مستمر  برای رعایت مقررات با دقت اعمال می‌شود.

 

این مسوول اظهار کرد: جانمایی برخی معادن شن و ماسه در منطقه از گذشته مناسب نیست و باید برای تداوم فعالیت آنها و پیشگیری از آلایندگی‌ها عنایت و نظارت بیشتر و بهتری صورت گیرد.

 

خواجه گفت: فعالیت تمامی معادن شن و ماسه باید فقط در چارچوب مقررات و انجام تعهدات به خصوص در راستای پیشگیری از آلودگی هوا و همکاری و عمل به اخطاره‌ها متمرکز شود.

 

طی هفته های اخیر جمعی از شهروندان مهریزی از فعالیت برخی معادن شن و ماسه به خصوص چند واحد مستقر در نزدیکی شهرستان در جاده سنتو که موجب آلوگی هوا می‌شود انتقاد کردند. 

 

بر اساس آخرین آمار موجود هم‌اکنون ۲۷ معدن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ مورد آن فعال است و اکثر آنها در بخش شن و ماسه و سنگ فعالیت دارد.

 

واحدهای معدنی یزد با تامین ۳۳درصد خوراک فولاد کشور در رتبه اول قرار دارد و هشتمین استان صادرکننده محصولات غیرنفتی محسوب می شود.

 

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید