۹ طرح اولویت‌دار صنعتی برای هدایت سرمایه‌گذاران

مدیر طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ طرح اولویت‌دار صنعتی برای هدایت سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در استان آماده‌سازی و در سامانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان بارگذاری و معرفی شده است.

۹ طرح اولویت‌دار صنعتی برای هدایت سرمایه‌گذاران
1400/05/04 | 12:44:17

بهنام خسروی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: برای راه‌اندازی این طرح‌ها به ۲ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با اجرای  این طرح‌ها برای  ۹۰۵ نفر در استان اشتغالزایی می‌شود.

 

وی ادامه داد: طرح‌های اولویت‌دار استان بر اساس سند آمایش سرزمین، اشباع یا غیراشباع بازار صادراتی، تامین مواد اولیه و نحوه فروش امکان‌سنجی شده است و هر سرمایه‌گذاری می‌تواند با مطالعه اطلاعات کامل این طرح‌ها آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کند.

 

خسروی، تکمیل زنجیره‌های ارزش را از دیگر شاخص‌های مهم تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری بخش صنعت استان برشمرد و گفت: زنجیره ارزش فولاد، نساجی بروجن، صنایع شیمیایی، صنایع کانی و فلزی در استان قابلیت تکمیل زنجیره تولید را دارد و بر همین اساس تلاش شده تا سرمایه‌گذاران به این سمت هدایت شوند.

 

مدیر طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تولید وافل( آرد سیب‌زمینی) در حوزه صنایع غذایی، تولید آجرهای دولومیت در حوزه کانی‌ها، تولید کاغذ از سنگ در حوزه صنایع شیمیایی، تولید کمپرسور کولردار و کانتینرهای یخچال‌دار در حوزه صنایع فلزی، تولید و تثبیت و تابیدگی پشم و تولید نخ فاستونی و تولید پارچه‌های فاستونی در صنایع نساجی از جمله عناوین طرح‌های اولویت‌دار صنعتی استان به شمار می‌رود.

 

خسروی افزود: علاوه‌بر این ۹ طرح، ۲۱ طرح دیگر هم با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی تدوین و در حال امکان‌سنجی و مشاوره است و به زودی در سامانه بارگذاری می‌شود.

 

هم اینک ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است

 

این واحدهای فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

سهم بخش صنعت در تولید ناخالص چهارمحال و بختیاری ۱۲.۶ درصد است که این رقم با توجه به میانگین کشوری آن که ۳۴.۲ درصد است، نشان می‌دهد که بخش صنعت در استان همچنان دارای ظرفیت‌های بیشماری است که شکوفایی بیش ازپیش آن می‌تواند مسیر توسعه‌یافتگی چهارمحال و بختیاری را هموارتر کند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید