آغاز مطالعات اکتشافی چادرملو در اردکان یزد

مدیرعامل شرکت معدنی، صنعتی چادرملوی اردکان یزد گفت: این شرکت فعالیت گسترده خود را در ۱۷ نقطه امیدبخش معدنی در محدوده چادرملو آغاز کرده است.

آغاز مطالعات اکتشافی چادرملو در اردکان یزد
1400/04/29 | 15:31:03

ناصر تقی زاده روز سه شنبه در نشست فنی و عملیاتی مدیران، پیمانکاران و مشاوران شرکت معدنی و صنعتی این واحد با اشاره به وجود ده ها ماده معدنی و ذخایر غنی در کشور افزود: اکتشافات انجام شده در ایران هرگز متناسب با ظرفیت بالقوه موجود نیست و باید یک نهضت فراگیر برای شناسایی و اکتشاف معادن  کشور آغاز کنیم . 

 

وی اضافه کرد: تحقق این آرمان نیازمند عزم جدی و اراده ای مستحکم است که خوشبختانه چادرملو با اعتقاد کامل به این باور، فعالیت گسترده خود را در ۱۷ نقطه امید بخش معدنی در محدوده چادرملو  آغاز کرده است. 

 

مدیرعامل چادرملو تصریح کرد: از دیگر اقدامات عملی انجام شده به این منظور ، خرید ماشین آلات حفاری عمیق بوده است که در حال حاضر ۲ دستگاه از این ماشین آلات در معدن چادرملو  در حال اکتشاف هستند و خوشبختانه به نتایج امید بخشی هم رسیده ایم و ۶ دستگاه دیگر در حال حمل و استقرار در نقاط مورد نظر می باشند.

 

وی در عین حال تصریح کرد در تلاش هستیم بخشی از نیاز خود به تجهیزات حفاری را با بهره گیری از توان و تخصص کارشناسان و سازندگان داخلی بومی سازی کنیم.

 

تقی زاده همچنین با اعلام خبر واگذاری ۳۰۰ کیلومتر مربع  محدوده شناسایی شده برای اکتشاف افزود: چادرملو با خیز جدید خود  در پی خلق ثروت و ارزش آفرینی از منابع خدادادی نهفته در دل کویر است، با این امید که بتوانیم انقلابی در امر اکتشاف و بهره برداری معادن ایجاد نمائیم که بی تردید موجب رشد اقتصادی کشور، توسعه و آبادانی مناطق کم برخوردار و اشتغالزایی قابل توجهی خواهد شد. 

 

 شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید