سرمایه‌گذاری بیشتری در صنایع معدنی کازرون لازم است

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت:‌با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان کازرون ضروری است در زمینه توسعه منابع معدنی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

سرمایه‌گذاری بیشتری در صنایع معدنی کازرون لازم است
1400/04/28 | 12:17:00

پژمان نامدارخانی در نخستین نشست بررسی توسعه ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل‌های معدنی و صنایع معدنی شهرستان کازرون در سازمان صمت فارس افزود:‌در شهرستان کازرون ذخائر گچ،سنگ لاشه، نمک و غیره به اندازه کافی فراهم است که ضرورت توجه بیشتری را می طلبد.

وی بیان کرد:در حال حاضر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم در معادن این شهرستان مشغول به کار هستند.

نامدارخانی با بیان این که این شهرستان از گنبدهای نمکی خوبی برخوردار است افزود:این موقعیت ها برای گسترش فعالیت ها و رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت فارس با تاکید بر گسترش اکتشافات سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در شهرستان کازرون گفت:این سازمان با پایش مناطق محروم این استان حدود ۱۷ فرصت سرمایه گذاری را شناسایی و فراهم کرده و انتطار می رود که در زمینه توسعه فعالیت های معدنی نیز میزان اکتشافات خود را در این منطقه افزایش دهد.

وی با اشاره به این که ایمیدرو، توسعه معادن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربناها و راه اندازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار قرار داده ادامه داد: برای بهره برداری از ذخایر این منطقه به سرمایه گذاری بزرگ اقتصادی نیاز است.

نامدار خانی اظهار داشت:برای استخراج معادن درشهرستان کازرون با توجه به پوشش گیاهی و مناطق زیست محیطی شرایط سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده و در اولویت اساسی است.

 کازرون در غرب فارس است و فاصله مرکز آن باشیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید