سلب صلاحیت بهره برداری ۷ معدن در استان سمنان

در یک سال اخیر با تلاش‌هایی که صورت گرفته شمار معادن غیرفعال در استان از ۱۸۴ معدن در ابتدای سال 99، به ۱۰۴ معدن رسید.

سلب صلاحیت بهره برداری ۷ معدن در استان سمنان
1400/04/23 | 15:55:54

علی تشنه دل در بیستمین جلسه شورای معادن استان که به ریاست آشناگر استاندار سمنان و با حضور ویدئو کنفرانسی اعضای شورای در استانداری برگزار شد اظهار کرد: با رای اعضای شورا ، ۷ معدن سلب صلاحیت و انتزاع شدند.

 

وی افزود: انتزاع و سلب صلاحیت معادن به دلایل مختلفی اعم از عدم فعالیت ، عدم انجام تعهدات و استخراج لازم ، عدم انجام اقدامات جهت تمدید پروانه و یا اتمام انقضای اعتبار پروانه بهره برداری انجام می شود.

 

دبیر شورای معادن استان سمنان تصریح کرد: با دستور استاندار محترم ، اعضای کمیته کارشناسی شورای معادن موظف هستند نسبت به سلب صلاحیت معادن ، تمامی موارد قانونی و کاری را مدنظر قرار دهند و تصمیمات دقیقی گرفته شود و بعد از تصویب سلب صلاحیت این معادن دیگر نیازی به بررسی مجدد و طرح موضوع در شورا نباشد.

 

علی تشنه دل با اشاره به دیگر دستور کار این نشست اظهار کرد: در این جلسه درخواست ۹ بهره بردار معدن درخصوص تعطیلی موقت مورد بررسی قرار گرفت که پس از بحث و تبادل نظر ، با درخواست تعطیلی موقت این تعداد معدن موافقت شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت معدنی و اقدامات انجام شده در خصوص فعالسازی معادن در استان افزود: طرح فعالسازی معادن غیر فعال استان به جهت شناسایی و آسیب شناسی معادن غیر فعال در استان اجرایی شده است و معادن غیر فعال در ۷ رسته و شاخص دسته بندی شده و بررسی می شوند.

 

تشنه دل با اشاره به اجرای بند ۴ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه عنوان کرد: استقرار دفاتر مالی و حوزه مالیاتی معادن باید در استان محل استقرار معدن باشد و تمدید پروانه ، پرداخت تسهیلات و سایر خدمات منوط به استقرار دفاتر معادن در استان محل استقرار معدن خواهد بود.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید