سالانه بیش از سه میلیون تن مواد معدنی در بندر خمیر تولید می شود

فرماندار بندرخمیر با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های مهم معدنی در هرمزگان به شمار می رود، گفت: سالانه بیش از سه میلیون تن مواد معدنی در این منطقه تولید می شود.

سالانه بیش از سه میلیون تن مواد معدنی در بندر خمیر تولید می شود
1400/04/22 | 09:31:26

میرهاشم خواستار دوشنبه شب در نشست کمسیون کارگری استانی با موضوع رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و معدن‌ داران در بندرخمیر افزود: از این میزان حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ میلیون تن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها صادر می شود.

وی بیان داشت: شهرستان بندرخمیر با داشتن ۳۰ معدن فعال یکی از قطب های مهم معدنی استان هرمزگان به شمار می رود و بواسطه آن، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار بندر خمیر اظهارداشت: توجه به مشکلات حوزه معدن برای ما مهم و حائز اهمیت است چرا که این بخش نقشی مهمی در اشتغال زایی شهرستان ایفا کرده است. 

میرهاشم ادامه داد: اگر مشکلات بخش معادن شهرستان خمیر رفع شود، علاوه بر رونق تولید، جامعه کارگری شاغل در این حوزه نیز از آن منتفع خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون کارگری در بندرخمیر نیز خاطرنشان کرد: موضوعاتی که در این نشست مصوب می شود، به طور قطع به نفع جامعه کارگری و معدن کاران شهرستان خواهد بود.

فرماندار خمیر در پایان نیز ابرازامیدواری کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ ها» نام‌گذاری شده است، بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش معادن در این شهرستان باشیم.

شهرستان خمیر در ۷۵ کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید