احیا معادن متروکه غیر فلزی استان گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم پایش سیستماتیک و مستمر ذخائر معدنی استان و همچنین استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای امکان سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی تأکید کرد.

احیا معادن متروکه غیر فلزی استان گیلان
1400/04/21 | 14:12:17

 به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه شورای معادن استان با حضور  نمایندگان رشت و رودبار در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رعایت اصول فنی در معادن و بهره برداری بهینه از آنها تأکید و بیان کرد: مطابق با قانون؛ سازمان نظام مهندسی معدن، بر فرآیند بهره برداری از معان نظارت دارد ولی لازمست روند فنی برداشت مواد معدنی، به طور دقیق رعایت شود.

 

وی انجام صحیح وظایف نظارتی سازمان نظام مهندسی معدن را زمینه ساز به حداقل رسیدن مخاطرات در فعالیت‌های معدنی دانست و تأکید کرد که سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در مسیر صدور مجوزهای جدید برداشت از معادن، با حساسیت و دقت بیشتری اقدام کند.

 

زارع ادامه داد: برای امکان سنجی دارا بودن قابلیت بهره برداری از معادن، کمیته‌ای با حضور سازمان هایی ازجمله صمت، منابع طبیعی، زمین شناسی، حفاظت محیط زیست، خانه معدن، فرمانداری و ارگان های نظارتی همچون بازرسی تشکیل و در جلسه آتی این شورا، گزارش جامعی ارائه دهند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر استفاده  از ظرفیت اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان برای امکان سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی و نیز اخذ نظر کارشناسی این نهاد در خصوص ایمن سازی دکل های برق تاکید کرد.

 

توجه به اصل پیشگیری در بهره برداری های غیر اصولی از معادن، تهیه بانک اطلاعاتی جامع و انجام مطالعات پژوهشی از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این جلسه بر آنها تأکید کرد.

 

گیلان دارای ۴۰ معدن فعال است که مهمترین آنها  معدن زغال سنگ سنگرود، معادن سنگ آهک، معدن مارن، معدن صدف دریایی آستارا و تالش، معدن خاک نسوز سنگرود، معدن میکای املش، مصالح ساختمانی و سایر مواد معدنی از قبیل سیلیس، سنگ نما، ‌ماسه ریخته گری، سنگ لاشه است.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید