1600 فرصت شغلی در معادن استان تهران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در دولت دوازدهم بیش از یک هزار و ۶٠٠ فرصت شغلی در معادن استان تهران ایجاد شد.

1600 فرصت شغلی در معادن استان تهران
1400/04/21 | 09:25:32

یداله صادقی شامگاه یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در معادن استان تهران زمینه اشتغال یک هزار و ۶۷۷ نفرفراهم شده است، افزود: طی این مدت ۱۱۳ پروانه بهره‌برداری صادر یا تمدید، ۳۸ پروانه اکتشاف، ۲۱ فقره گواهی کشف و ۱۳۱ فقره مجوز برداشت صادر شده است.

 

وی همچنین ضمن بیان اینکه معادن استان تهران استخراج هشت تا ۱۰درصدی نسبت به کل کشور داشته‌اند، از فعالیت ۸۵ درصدی معادن این استان خبر داد و گفت: در استان تهران ۳۵۰ معدن دارای مجوز هستند که ٢۴٠ معدن آن فعال است.

 

صادقی با بیان اینکه ۲۸۰ مورد از این معادن دارای بهره بردار و ۷۰ معدن فاقد بهره بردار هستند، اظهار کرد: در استان تهران معادن آهک، سنگ لاشه، شن و ماسه و مواد معدنی استحصالی وجود دارد که در عمران و ساخت و ساز شهر تهران نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

رئیس سازمان صمت تهران گفت: همچنین درحوزه صنایع معدنی و محصولات وابسته به آن تهران از قطب‌های فعال کشور بوده و به دلیل سیستم حمل و نقل مناسب و دسترسی به فرودگاه‌های بین المللی در صادرات محصولات معدنی نقش حائز اهمیتی در کشور دارد و بیشترین معادن سطح استان در حوزه مصالح ساختمانی و برای تامین نیاز داخل کشور هستند و بخشی از آن به صورت فرآوری و یا سنگ بوده که به سایر نقاط جهان صادر می‌شود .

 

وی افزود: به منظور تولید و حمایت از تولیدات داخلی ماشین آلات معدنی و کمک به افزایش میزان استخراج مواد معدنی در کشور و همچنین رفع نیاز بخش معدن به نوسازی، ارتقاء و بهبود ماشین آلات معدنی نیز در نظر است جهت کلیه فعالان حوزه معدنی کشور که تمایل به خرید از تولید کنندگان ماشین آلات معدنی ساخت داخل را دارند، یارانه سود تسهیلات چهار درصدی پرداخت شود.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید