بازگشایی مجدد معادن مکزیک با حفظ پروتکل های بهداشتی

فعالیت معادن مکزیک با حفظ پروتکل های ایمنی و بهداشتی اول ژوئن مجددا از سر گرفته می شود

بازگشایی مجدد معادن مکزیک با حفظ پروتکل های بهداشتی
1399/02/28 | 11:09:51

 معاون وزیر معادن مکزیک روز پنج شنبه اعلام کرد که بخش معدن باید فعالیت های خود را از اول ژوئن یعنی دو هفته بعد از آنچه که قبلا پیشنهاد شده بود دوباره آغاز نماید.

دولت مکزیک در اوایل این هفته اعلام کرده بود که معادن به همراه بخش خودرو و ساخت و ساز به عنوان فعالیت های اصلی شناخته می شوند و این امر راه را برای شروع دوباره فعالیت های این بخش ها از 18 ماه می و پس از تعطیلی طولانی مدت در هنگام شیوع کروناویروس هموار می کند.

اما Francisco Quiroga معاون وزیر معادن مکزیک گفت باید پروتکل های ایمنی خاصی پس از 18 ماه می با وزارت بهداشت و کار تدوین شود که این امر زمان بر است.

وی به رویترز گفت: با این حال وزارت معادن همه چیز را برای شروع مجدد فعالیت ها در اول ژوئن برنامه ریزی می کند. بازگشایی فعالیت ها نمی تواند از یک روز به روز دیگر منتقل شود.

صحبت های وی پس از جلسه دولت در روز پنج شنبه در روزنامه رسمی باعث سردرگمی فعالان شد و در نهایت معاون وزیر معادن گفت: صنایع ضروری تازه طبقه بندی شده باید از اول ژوئن پس از یک دوره دو هفته ای و انجام یکسری اقدامات بهداشتی کار خود را آغاز نمایند.

معادن مکزیک شامل بزرگترین معدن طلای جهان یعنی معدن Newmont Corp`s Penasquito می باشد. روز چهارشنبه Newmont گفت که انتظار می رود فعالیت های اجرایی در Peñasquito مکزیک در 18 ماه می و به دنبال اعلام دولت آغاز شود. نیومونت بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

مرگ و میز ناشی از کرونا در مکزیک در حال افزایش است و سه شنبه و چهارنشبه کشنده ترین روزها بودند که تعداد مرگ و میرها در آن به ترتیب 353 و 294 نفر گزارش شده اند.

معاون وزیر معادن اضافه کرد: به سختی زمان کافی برای ما وجود خواهد داشت که همه چیز را برای از سرگیری فعالیت ها از اول ژوئن مطابق با پروتکل ها پیش ببریم.

به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

منبع: معدن نیوز



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید