۱۹۲ معدن غیرفعال در استان آذربایجان غربی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: ۳۰۳ واحد معدنی در این استان فعال بوده و ۱۹۲ معدن نیز غیرفعال است.

۱۹۲ معدن غیرفعال در استان آذربایجان غربی
1400/04/19 | 11:22:09

پریسا عابدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: واحدهای غیرفعال امسال با برگزاری مزایده فعال شده و به چرخه تولید بازگردانی خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای استان علاوه بر فعال سازی معادن راکد، راه اندازی و فعال سازی واحدهای صنایع معدنی نیز در اولویت برنامه های امسال سازمان قرار دارد اظهار داشت: مواد اولیه این واحدهای صنایع معدنی از طریق معادن استان تأمین  و مواد معدنی پس از فرآوری از استان خارج خواهد شد.

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: این استان به عنوان یک استان کشاورزی شناخته شده است و با توجه به کاهش بارندگی و کم آبی موجود در کشور همچنین وجود ظرفیت های غنی معدنی در استان، معادن و صنایع معدنی می تواند بهترین جایگزین برای کشاورزی باشد.

 

عابدپور افزود: برای پشتیبانی از سرمایه گذاران و فعالان بخش معدن در استان اقدامات خوبی در ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز معادن از جمله راه دسترسی به معدن آسفالته، برق رسانی و آب رسانی انجام شده است که علاوه بر معادن بیشتر روستاهای موجود در این مسیر نیز از این مکانات برخوردار شده اند.

 

وی اظهار داشت:  برای رفع موانع موجود بر سر راه معدنکاران و فعالان حوزه معدن که بیشتر موانع قانونی است، باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ورود کنند و با اصلاح فرایند قوانین نسبت به رفع موانع تولید در حوزه معدن اقدام کنند.

 

عابدپور گفت: در راستای حمایت مالی از معدنکاران صندوق بیمه حمایت از سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اقدام به اعطای وام کرده که معدنکاران با مراجعه به این صندوق می توانند از مزایای این تسهیلات استفاده کنند.

 

آذربایجان غربی از استان های غنی در حوزه معدنی در کشور است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید